Coffee corner25.02.2016

Vliegtuigmaatschappij geeft gratis tickets weg als passagiers unaniem één bestemming kiezen


Vliegtuigmaatschappij JetBlue kwam wel met een heel bijzondere actie. Ze zouden namelijk vliegtickets weggeven aan alle passagiers in het vliegtuig, maar dan moesten ze het wel eens worden over de eindbestemming. Er zaten 150 passagiers in het vliegtuig en de battle ging tussen Costa Rica en de Turks- en Caicoseilanden (gelegen boven Haïti en de Dominicaanse Republiek).

Er werd gediscussieerd, er werden mensen overgehaald en overtuigd. Alle 150 mensen moesten namelijk instemmen met de bestemming, anders zou niemand op reis gaan. Benieuwd welke bestemming het uiteindelijk is geworden? Check dan de video hieronder! Ik vind het in ieder geval een briljante marketingstunt!

Tedje van Gils

Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.

...

Verder lezen over Viral Marketing

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

In de Amsterdamse IKEA hebben duizenden mensen meegedaan aan het pyjamafeest: het ging door tot 16 uur. Met ontbijt én korting dus.

Marketing01.09.2024

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...

Marketing23.02.2024

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes

Verder lezen over Vliegtuig

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden

Wil je echt de ultiem goedkoopste vlucht boeken, waarbij je misschien wel drie keer moet overstappen om in Australië neer te strijken, dan kun je daar nu een nieuwe knop voor aantikken in Google Flights.

Online17.10.2024

Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden

De veiligheidsinstructie in het vliegtuig kan een stuk beter

Als de veiligheidsinstructies in alle vliegtuigen zo waren als die van de Japanse vliegmaatschappij ANA, dan zouden veel meer mensen opletten.

Gaming16.08.2024

De veiligheidsinstructie in het vliegtuig kan een stuk beter

Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof

Schiphol heeft de primeur om als eerste luchthaven een op waterstof aangedreven Ground Power Unit (GPU) in de operatie te testen. De H2-GPU is ingezet om toestellen van KLM Cityhopper op het platform te voorzien van stroom, bijvoorbeeld voor verlichting en stroom in de cockpit. Deze primeur is onderdeel van het door Schiphol geïnitieerde samenwerkingsverband TULIPS, mede gesubsidieerd door de Europese Commissie.

Technology05.08.2024

Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof

Bedrijf ontwikkelt Skydeck: een bijzondere nieuwe uitbreiding voor vliegtuigen

Er is een nieuwe vorm van in-flight entertainment. Er wordt een soort koepel op een vliegtuig gezet waarmee je een heel speciaal uitzicht hebt. Je ziet dan de lucht boven je en om je heen. 

Technology06.06.2024

Bedrijf ontwikkelt Skydeck: een bijzondere nieuwe uitbreiding voor vliegtuigen

Waarom ze tien jaar later opnieuw gaan zoeken naar MH370

Een Texaans bedrijf beweert nieuw bewijs te hebben over wat er met MH70 is gebeurd. Een vliegtuig dat 239 mensen aan boord had en in 2014 nooit op zijn bestemming aankwam. Kunnen de Texanen het verschil maken en eindelij...

Technology11.03.2024

Waarom ze tien jaar later opnieuw gaan zoeken naar MH370

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

Eindhoven Airport kiest voor Techonomy als nieuwe partner in digital advertising, data en performance. Na een grondige aanbestedingsprocedure koos Eindhoven Airport onlangs Techonomy als haar digitale partner voor de kom...

DC Business06.03.2024

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

Bedrijven moeten nakomen wat een AI-chatbot belooft

Veel bedrijven experimenteren momenteel met AI-chatbots en dat is zeker op bijvoorbeeld een klantenservice heel erg handig. Je kunt er immers veel klanten mee helpen, omdat veel mensen toch vaak dezelfde vragen stellen....

Online20.02.2024

Bedrijven moeten nakomen wat een AI-chatbot belooft

Oh AIr Canada...