Coffee corner03.03.2017

Het eerste alcoholvrije biertje van Heineken


Heineken 0.0

Heineken introduceert vandaag haar eerste alcoholvrije bier: Heineken 0.0. Een biertje dat nu alleen beschikbaar is in Nederland, maar dat uiteraard wereldwijd uitgerold zal worden.

Het heeft ruim 2 jaar brouwen en proeven geduurd, maar de meesterbrouwers zijn eindelijk tot de meest optimale smaak gekomen voor deze alcoholvrije variant. Uiteraard hoort bij een alcoholvrij biertje ook een andere kleur, dus is er gekozen voor een blauw in plaats van het bekende groen.

Dubbel gebrouwen

Na ruim twee jaar onderzoek en gebruik van nieuwe brouwtechnieken hebben we het optimale recept gecreëerd voor het eerste alcoholvrije bier onder ons moedermerk Heineken. Ook deze alcoholvrije variant heeft het verfrissende karakter, de fruitige tonen en een licht moutige body. Dit zorgt voor een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol.

Bijzonder aan Heineken 0.0 is dat het dubbel wordt gebrouwen met de beroemde Heineken A-gist en dat de alcohol aan het einde van het brouwproces wordt verwijderd om de beste smaak te krijgen,” zo legt Willem van Waesberghe, Meesterbrouwer HEINEKEN uit.

Volgens Pascal Gilet, Algemeen Directeur van Heineken spelen ze met de 0.0 in op de toenemende vraag naar alcoholvrij en alcoholarm bier. “We zien dan ook potentie in de markt voor een goedsmakend alcoholvrij bier en we geloven dat we dat met Heineken 0.0 kunnen bieden.”

Het zal vanaf 7 maart beschikbaar in horeca en retail.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Heineken

Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0

Op Circuit Zandvoort, waar dit weekend de Formule 1 race op het programma staat, heeft Max Verstappen de online game competitie Player 0.0 afgetrapt. Samen met Heineken vraagt de wereldkampioen hiermee aandacht voor geen alcohol in het verkeer. ‘De beste bestuurder drinkt niet, tenzij het 0.0 is’, aldus Verstappen.

Automotive24.08.2024

Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0

Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruik
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek

Heb je de nieuwste reclame van Heineken al gezien? De internationale campagne draait helemaal om het leven na corona. Hoewel dat iets te voorbarig was, neemt het bedrijf wel een duidelijk standpunt in. 'The night is youn...

Advertising14.07.2021

Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Er begint een bijzondere boycot op gang te komen: voetballers op het EK voetbal die niets te maken willen hebben met grote frisdrank- of biermerken. Het begon allemaal met Christiano Ronaldo. Voor de eerste wedstrijd van...

Marketing17.06.2021

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Wat is er aan de hand?
​Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten

In menig vacaturetekst staat wel iets over de welbekende vrijdagmiddag borrel. Even de werkweek met zijn allen afsluiten. Bij sommige bedrijven worden wekelijks de successen gevierd en vaak teruggeblikt op de ergernissen...

Nieuws11.03.2020

​Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten

ook voor de bedrijfsresultaten
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”

Een jaar geleden maakte Amsterdam kennis met een online besteldienst als geen ander: Heineken NOW, waarmee je in no time ijskoud bier, fris en snacks in huis haalt. De service heeft inmiddels meer dan 30.000 geregistreer...

Online07.06.2019

“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”

KLM scoort een Grand SpinAward

Tijdens wederom een uitverkochte SpinAwards Night hebben gisteren in totaal 34 winnaars een felbegeerde ring in ontvangst mogen nemen. De meest prestigieuze ring, de Grand SpinAward, werd in de wacht gesleept door KLM Ro...

Marketing21.04.2017

KLM scoort een Grand SpinAward

En 33 andere winnaars!
Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie

Brood gebakken met het unieke Heineken A-gist: tussen 18 en 22 maart heb je het kunnen proeven in de unieke Heineken Bakery aan de Vijzelgracht in Amsterdam. Het zogenaamde A-gist dat Heineken gebruikt in het brouwen van...

Nieuws29.03.2017

Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie

sponsored story