Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Heineken introduceert vandaag haar eerste alcoholvrije bier: Heineken 0.0. Een biertje dat nu alleen beschikbaar is in Nederland, maar dat uiteraard wereldwijd uitgerold zal worden.
Het heeft ruim 2 jaar brouwen en proeven geduurd, maar de meesterbrouwers zijn eindelijk tot de meest optimale smaak gekomen voor deze alcoholvrije variant. Uiteraard hoort bij een alcoholvrij biertje ook een andere kleur, dus is er gekozen voor een blauw in plaats van het bekende groen.
Dubbel gebrouwen
“Na ruim twee jaar onderzoek en gebruik van nieuwe brouwtechnieken hebben we het optimale recept gecreëerd voor het eerste alcoholvrije bier onder ons moedermerk Heineken. Ook deze alcoholvrije variant heeft het verfrissende karakter, de fruitige tonen en een licht moutige body. Dit zorgt voor een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol.
Bijzonder aan Heineken 0.0 is dat het dubbel wordt gebrouwen met de beroemde Heineken A-gist en dat de alcohol aan het einde van het brouwproces wordt verwijderd om de beste smaak te krijgen,” zo legt Willem van Waesberghe, Meesterbrouwer HEINEKEN uit.
Volgens Pascal Gilet, Algemeen Directeur van Heineken spelen ze met de 0.0 in op de toenemende vraag naar alcoholvrij en alcoholarm bier. “We zien dan ook potentie in de markt voor een goedsmakend alcoholvrij bier en we geloven dat we dat met Heineken 0.0 kunnen bieden.”
Het zal vanaf 7 maart beschikbaar in horeca en retail.
Verder lezen over Heineken
Automotive24.08.2024
Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0
Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruikMobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising14.07.2021
Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek
Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws11.03.2020
Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten
ook voor de bedrijfsresultatenOnline07.06.2019
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”
Marketing21.04.2017
KLM scoort een Grand SpinAward
En 33 andere winnaars!Nieuws29.03.2017