Op een gegeven moment stoppen mensen met het herkennen van het merk door alleen de naam, maar kijken alleen maar naar het beeld. Daarom is het zo belangrijk om een goed logo te hebben. Business Insider UK riep de hulp in van Debbie Millman, hoofd branding-afdeling van de School of Visual Arts en auteur van het boek Brand Thinking and Other Noble Pursuits en Q&A-site Quora. Samen stelden ze 7 slechte logo’s samen.
Volgens Millman deed American Airlines er slecht aan om hun logo te veranderen in 2013. De dubbele A was iconisch en er was helemaal geen reden om het logo te veranderen. Regel nummer 1 in design volgens Millman: “If it ain’t broke, don’t fix it.”
IHOP heeft een nieuw logo en dat heeft volgens de lezers van Quora niet goed uitgepakt. Iemand zegt dat het logo zou moeten lachen, maar dat het incredibly creepy eruit ziet! Daar is wel wat over te zeggen…
Ook over het logo van ebay zijn mensen niet heel enthousiast. Het oude logo (met die verspringende letters) is helemaal verschrikkelijk, maar ook dit logo vinden veel mensen te standaard. “Apparently typing a word in Helvetica and getting rid of all letter-spacing is someone’s idea of a logo.”
Toen het logo van de Olympische Spelen van 2012 bekend werd gemaakt, stond het hele internet op zijn kop. Sommigen zeiden dat dat het logo ‘op de grond was gevallen en in stukken was gebroken’.
Designers zeggen dat het logo van Microsoft ‘definitely lazy’ is. ‘Het logo is waarschijnlijk in vijf minuten gemaakt. Het toppunt van luiheid!
Volgens designers is het logo van NYC Taxi een rommeltje door alle verschillende lettertypen.
In 2010 maakte GAP een nieuw logo en daar was de wereld het niet mee eens. Het oude GAP-logo was zo iconisch, en nu ziet het er niet meer uit. Dat was althans de mening van velen.