Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Het Instagram-account Calorie Brands besloot om bekende merken en logo’s te transformeren tot het aantal calorieën dat in het product zit. Volgens het account zouden verpakkingen van producten er zo uit moeten zien om je te helpen om je #summerbodygoals te bereiken.
Zo bevat een klein zakje chips 162 calorieën, een pot Nutella 4520 calorieën en een portie friet bij McDonald’s 515 calorieën. Behoorlijk shockerend als je het mij vraagt. Ik denk dat ik wel even twee keer zou nadenken bij de kassa als ik een Kinder Bueno van 122 calorieën zie liggen. Normaal gesproken zou ik hem zo op de lopende band gooien, maar bij het zien van de grote cijfers op de verpakking, zou ik toch wel afschrikken denk ik. Nu gaan merken dit natuurlijk nooit doen, want dat zou absoluut slechte reclame zijn. Maar toch, om erover na te denken is best interessant!
Eerlijke logo’s
Zou jij onderstaande producten nog kopen als ze zulke eerlijke logo’s hadden?
Lees ook: Deze logo’s van bekende merken zijn wel heel eerlijk
Verder lezen over Logo
Media25.02.2020
Dit zijn de top 10 logo trends van 2020
Marketing05.10.2017
Hilarisch onderzoek laat mensen bekende logo’s natekenen
We kunnen het allemaal nietAdvertising19.09.2017
Goed idee: eco-branding zou miljoenen aan inkt kunnen sparen
Printerinkt is duurder dan Chanel N°5Video29.08.2017
YouTube krijgt voor het eerst in 12 jaar een nieuw logo
Marketing01.11.2016
6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn
Marketing24.09.2016
De evolutie van 12 klassieke logo’s
Marketing20.08.2016
Verborgen betekenissen in 9 logo’s
Entertainment29.06.2016