Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Wat gebeurt er als je logo’s van bekende merken helemaal stript naar de basis? De Engelse designer Mehmet Gozetlik besloot tien bekende logo’s helemaal te strippen tot een minimalistische versie.
Producten zijn tegenwoordig helemaal beklad met de drukste en schreeuwerigste lettertypen, illustraties en tekeningen. Helemaal over de top om zich te onderscheiden in de supermarkt. Maar wat gebeurt er als je een verpakking clean houdt en helemaal minimalistisch maakt? Gozetlik deed het en eerlijk? Ik vind het er geweldig uitzien. Nu ben ik sowieso wel een voorstander van minimalistische designs. Ik vind vooral de Nutellapot er véél beter uitzien.
Wat vind jij: zijn de kale logo’s en verpakkingen beter of slechter?
Bron: Creativebloq
Verder lezen over Logo
Media25.02.2020
Dit zijn de top 10 logo trends van 2020
Marketing05.10.2017
Hilarisch onderzoek laat mensen bekende logo’s natekenen
We kunnen het allemaal nietAdvertising19.09.2017
Goed idee: eco-branding zou miljoenen aan inkt kunnen sparen
Printerinkt is duurder dan Chanel N°5Video29.08.2017
YouTube krijgt voor het eerst in 12 jaar een nieuw logo
Marketing01.11.2016
6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn
Marketing24.09.2016
De evolutie van 12 klassieke logo’s
Marketing20.08.2016
Verborgen betekenissen in 9 logo’s
Entertainment29.06.2016