Heel het land ligt in een crisis, maar voor Wam Denim is dat allerminst een teken om rustiger aan te doen. Sinds de uitbraak van de coronacrisis heeft het kledingmerk voor heren zeven winkels geopend. Er staan voor dit jaar nog vijf op de planken. ,,De contracten worden nu getekend”, zegt CEO Samim Nasrollah.
Het Nederlandse modemerk is in slechts 10 jaar uitgegroeid tot een vast onderdeel van het winkellandschap in ons land. Het telt meer dan 40 winkels, grotendeels verdeeld over grote steden, van Leeuwarden tot Maastricht. “In de afgelopen jaren hebben we gemerkt dat onze stijl het ook heel goed doet in de steden buiten de randstad. Het is verfrissend, stijlvol, maar ook een beetje stout en voor een schappelijke prijs. Dit maakt ons uniek en onderscheidend.”
Het merk is vooral onderscheidend in het brede assortiment aan jeans, colberts, jassen, maar vooral overhemden. De overhemden zijn frivool en kleurrijk, maar het blauwe werkoverhemd is er ook te vinden.
In de afgelopen crisismaanden heeft het bedrijf winkels geopend in onder meer Winterswijk, Middelburg, Haarlem, Antwerpen en Turnhout.
Hoe het familiebedrijf gedurende de crisis aan het groeien is, is veelzeggend over de focus van het bedrijf om een dominante rol te spelen in het retaillandschap. Nasrollah: ,,Het runnen van een bedrijf is koorddansen op 10 meter hoog. Nu met de coronacrisis is het niet alleen erop lopen, maar ook nog akrobatische toeren uithalen.”
De ondernemer ziet dat de crisis ook positieve kanten heeft en kansen biedt: “Ik merk dat veel verhuurders met ons meedenken en we goede deals met hen kunnen sluiten. Zo zorgen wij er gezamenlijk voor dat ook in deze tijd de economie blijft draaien. De crisis heeft ons dichterbij elkaar gebracht”, aldus Nasrollah.