De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen.
Redenen visuele content
Twee op de drie marketingmanagers (66 procent) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt. Slechts 3 procent wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31 procent houdt het budget gelijk. De belangrijkste redenen voor het inzetten van visuele content zijn de relatief hoge mate van interactie, de populariteit van visuele content op social media en de emotionele aantrekkingskracht van visuals.
Vorm van visuele content
Grafisch ontwerp en video zijn de meest populaire vormen van visuele content; ze worden door ongeveer 70 procent van de marketeers ingezet. De meerderheid maakt gebruik van interne resources om deze content te ontwikkelen.
Meten van visuele content
Vier op de vijf geven aan dat ze de ROI van visuele content meten. Twee derde heeft een positieve ROI op visuele content. De meest gebruikte KPI’s zijn het aantal views, likes en unieke viewers. Opvallend genoeg worden click-through rates slechts door 15 procent gebruikt om het succes van visuele content te meten.
De merken die het meest gewaardeerd worden om hun visuele communicatiestrategie zijn Apple, YouTube en Coca-Cola.
Onderzoek via Lewis.
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024