Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Grote bedrijven kunnen voor advies over hoe ze een gezonde organisatie kunnen hebben en houden, aankloppen bij gerenommeerde organisatieadviesbureaus. Dat is voor kleinere bedrijven echter niet makkelijk te betalen. BiiC komt daarom met hulp voor mkb’ers, dat het zelf omschrijft als ‘IKEA’.
mkb-ondernemingen
Veel mkb-ondernemingen worstelen met dezelfde belangrijke managementthema’s als grote bedrijven. Echter is het verschil dat grote bedrijven de hoge consultancytarieven kunnen betalen, en de wijsheid door die hoge prijs achter slot en grendel blijft voor midden en kleine bedrijven.
Na jaren van onderzoek en testen heeft Robert Snel (oudbankier, marketing-, ICT- en GGZ-directeur) een integrale bedrijfsanalysemethodiek ontwikkeld die begrijpelijk, toepasbaar en betaalbaarder is voor het mkb. Deze analyse is een soort ‘mri-scan’ van een organisatie, geïnspireerd door de psychologische effecten van het bouwen van een IKEA-kastje en diverse succesvolle managementmodellen.
IKEA
Een beetje doe-het-zelf met een beetje hulp dus. “Onze ambitie is dat wij waardevol en hoogwaardig organisatieadvies mogelijk willen maken voor ieder bedrijf. Het is ons gelukt om dit te realiseren dankzij de unieke combinatie van slimme psychologie, de nieuwste technologie en traditionele consultancy. Met het samenvoegen van deze drie disciplines is ook de eerste social tech startup ter wereld ontstaan,” zegt Snel.
Biic zou de traditionele spelregels van consultancy hebben veranderd, waardoor klanten de belangrijkste consultants worden. Ze werken zelf meer mee aan de analyse, waardoor het proces goedkoper wordt. ”Daarnaast maken wij geen dikke academische rapporten, maar vertalen alles in infographics.”
Bedrijfsanalyse
Bij deze aanpak maakt BiiC gebruik van psychologische effecten om de effectiviteit, draagvlak en impact van de bedrijfsanalyse substantieel te verhogen. “Met onze innovatie zijn wij er in geslaagd om tot 80% goedkoper en met dezelfde kwaliteit een integrale complexe bedrijfsanalyses te maken. Wij zijn recent gestart en de eerste successen bij bedrijven zijn reeds behaald. De prijs wordt nog als ongeloofwaardig ervaren, omdat de perceptie met organisatieadvies is dat het duur moet zijn wil het ook goed zijn.” Dat wil BiiC gaan veranderen.
Verder lezen over Ikea
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Online27.08.2024
IKEA test een eigen marktplaats voor gebruikte meubels
Marketing10.06.2024
IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers
Gadgets29.04.2024
IKEA komt met een thuiswerkplek die ook echt handig is
Gaming16.04.2024
Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg
Gadgets10.11.2023
Led-strips: 5 x leuke dingen waarvoor je ze kunt gebruiken
Nieuws27.07.2023
IKEA bestaat 80 jaar: 8 bijzondere wetenswaardigheden
Online03.05.2023