DC Business16.09.2021

Sendcloud haalt €150 miljoen op om internationale groei te versnellen.


Sendcloud haalt € 150 miljoen op om de internationale groei te versnellen. Momenteel heeft het bedrijf 400 medewerkers en wil dit aantal het komende jaar met nog eens 250 medewerkers vergroten. Sendcloud is het grootste e-commerce platform in Europa en helpt r4etailers met het optimaliseren van hun volledige verzendproces en verbetert tegelijkertijd de bezorgervaring voor consumenten.

Online shoppen de nieuwe standaard

Nu online shoppen de nieuwe standaard is, groeit de pakketmarkt naar verwachting van €403 miljard in 2021 naar €501 miljard in 2024. Hoewel 71% van de consumenten flexibiliteit als een cruciaal element van bezorging beschouwt, verzenden de meeste retailers hun orders nog altijd met één vervoerder. Sendcloud biedt hiervoor de oplossing: via het verzendplatform kunnen webshops eenvoudig met meerdere vervoerders verzenden om consumenten een flexibele bezorgervaring te bieden. Het platform bedient inmiddels meer dan 23,000 webwinkels, waaronder Gelato, Rosefield, Shoeby en Subdued.

Rob van den Heuvel, CEO en Co-founder
Rob van den Heuvel, CEO en Co-founder

In een tijd waarin consumenten wereldwijd zelf willen bepalen waar, wanneer en hoe een bestelling bezorgd wordt, zijn toonaangevende webshops afhankelijk van Sendcloud om hun verzendproces te optimaliseren,” aldus Rob van den Heuvel, CEO en Co-founder van Sendcloud. “Om groeiende pakketvolumes te kunnen verwerken en consumenten op de lange termijn te binden, is een verzendoplossing zoals Sendcloud cruciaal. We zijn trots op de samenwerking met Softbank en L Catterton en kijken uit naar deze nieuwe fase voor ons bedrijf.

Sendcloud

Via Sendcloud koppelen webwinkels rechtstreeks met alle grote Europese vervoerders, waardoor ze met behulp van slechts één integratie toegang krijgen tot een breed scala aan bezorgopties. Van internationaal verzenden en levering in pakketkluizen, tot het kunnen kiezen van de dag en tijdvak voor levering. Bovendien biedt het platform toegang tot 400,000 servicepunten, zodat consumenten hun pakket kunnen ophalen op de door hun gewenste tijd en locatie. De technologie van Sendcloud vereenvoudigt e-commerce logistiek door de verschillende API’s van vervoerders te vervangen door één eenvoudige verzendoplossing, om zo een soepele bezorgervaring te garanderen voor zowel consumenten als retailers.

Groeiende aantal pakketten

Het groeiende aantal pakketten en de vraag naar flexibiliteit vergroten de noodzaak voor een slimme verzendoplossing voor retailers,” zegt Yanni Pipilis, Managing Partner bij Softbank Investment Advisers. “Sendcloud heeft een toonaangevend alles-in-een verzendplatform gebouwd dat retailers helpt om hun checkout, verzending, tracking en retouren te optimaliseren. We zijn verheugd om Rob en het Sendcloud team te ondersteunen in hun missie om de e-commerce markt verder te ontplooien.

Christopher North, Managing Partner bij L Catterton, voegt daaraan toe: “Sendcloud’s schaalbare en gebruiksvriendelijke platform loopt voorop in het ondersteunen van geavanceerde verzendprocessen voor retailers in heel Europa. We kijken er dan ook naar uit om met het deskundige Sendcloud team samen te werken en onze ervaring op het gebied van e-commerce en snelgroeiende techbedrijven in te zetten om Sendcloud te ondersteunen bij haar wereldwijde groei.

Sylvia Torn

DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys en wordt beheerd door Sylvia. Met veel passie en energie helpt Sylvia organisaties en merken gericht te communiceren in het huidige tijdperk van information overload. Zij doet dat door een doordachte inzet van SEO, de DC websites en haar social media kanalen.

...

Verder lezen over E-Commerce

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth