SEMrush, een van ‘s werelds meest gebruikte alles-in-een platformen voor digitale marketing professionals, heeft de 100e update van dit jaar uitgebracht. Binnen deze update zijn ook 35 miljoen Nederlandse keywords toegevoegd aan de SEO Keyword Magic Tool. Deze nieuwe keywords stellen gebruikers in staat om veel meer met hun data te doen om zo effectievere online marketingcampagnes te ontwikkelen. Van elk van de 35 miljoen keywords kunnen gebruikers interessante details analyseren, zoals Volume, Clicks en keyword complexiteit. Hierdoor wordt het stukken makkelijker om de juiste keywords voor je campagne te selecteren. Momenteel heeft SEMrush wereldwijd meer dan 1 miljoen gebruikers.
Over de afgelopen acht jaar heeft SEMrush voortdurend verbeteringen doorgevoerd om de gebruikerservaring te verbeteren en nieuwe features toe te voegen. Sinds 2015 heeft het bedrijf zich het ambitieuze doel gesteld om volledig te transformeren naar een software marketing suite (SAAS). Dit wordt gevoed door de vraag vanuit de markt. Door de toenemende druk om een transparente ROI, competitive benchmarking, uitgebreide analyse en slim gebruik van big data is de wens om tijd en geld te besparen groter dan ooit. De vraag naar een simpel systeem dat al deze functionaliteiten bundelt is groter dan ooit.
Dit was de aanleiding voor meer dan 100 updates van de SEMrush toolkit in 2016, waaronder de introductie van 8 nieuwe tools: Brand Monitoring, Backlink Audit, Traffic Analytics, PPC Keyword, Organic Traffic Insights, Lead Generation, Content en SEO Keyword Magic tools. Het aantal tools is hiermee in een jaar tijd met meer dan 50% gestegen.
De 100e en tevens belangrijkste update, de SEO Keyword Magic Tool, ging deze maand live en bracht 35,000,000 keywords naar de Nederlandse database. Deze update komt op een belangrijk moment voor SEMrush in Nederland vanwege de zeer competitieve markt waarin de vraag naar complete marketing oplossingen onder marketeers in Nederland zeer groot is.
De SEO Keyword Magic Tool is ontworpen om research naar keywords efficiënter te maken. Gebruikers kunnen tot 1 miljoen keywords naar één enkel bestand exporteren, deze vervolgens groeperen naar niches, om zo uiteindelijk een grondige analyse te maken voor een slimme keyword strategie. Hiermee kan men de concurrentie een stap voor blijven.
SEMrush is zich ervan bewust dat bedrijven zich niet langer op één markt concentreren maar in de planfase al rekening houden met expansie naar meerdere markten. Dit zie je terug in de toename van het aantal keywords op regionaal niveau: SEMrush voegt een flink aantal nieuwe keywords toe aan haar databases in 20 landen die gezamenlijk nu tweemaal zoveel keywords hebben als enkele maanden terug (USA – 160,000,000 keywords, UK – 80,000,000 keywords, alle Europese landen – tot wel 80,000,000 keywords per land).
Fotocredits: Fotolia macgyverhh