De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Informer een innovatieve software leverancier, heeft de primeur voor Nederland: chatten met een robot (ChatBot) gekoppeld aan het online boekhoudpakket InformerOnline. Met deze automatische chatfunctie kunnen ondernemers via de populaire berichten-apps Facebook Messenger en Telegram, direct communiceren met hun eigen boekhouding. De chatfunctie is per direct beschikbaar voor gebruikers.
Met de ChatBot kunnen ondernemers via hun smartphone communiceren met hun boekhouding. Als een ondernemer bijvoorbeeld om bepaalde cijfers vraagt, zal de Informer ChatBot deze direct noemen. Zo kunnen ondernemers onder andere vragen naar het resultaat, de cashflow, het te betalen bedrag aan omzetbelasting op een bepaald moment en openstaande posten. Bovendien kunnen facturen en bonnen direct via de Informer ChatBot naar de juiste plaats in de boekhouding worden gestuurd. “Je maakt in de chat een foto van een factuur en een seconde later staat hij in je inkoopboek. Dát is pas makkelijk en snel!”, aldus een trotse Remco Frühauf, CEO van Informer.
Maar dat is nog niet alles, de Informer ChatBot kan ook uit zichzelf interessante notificaties sturen. Ondernemers kunnen bijvoorbeeld een berichtje krijgen als de betaaltermijn van een verkoopfactuur is verstreken. Ook wordt een berichtje gestuurd als een klant een bepaalde factuur heeft betaald. Om zo je business ook on-the-go te blijven managen wordt nu wel heel eenvoudig.
Na de functies op het gebied van Robotic Accounting is de chatfunctie opnieuw een moderne feature die aan InformerOnline wordt toegevoegd. “Met de chatfunctie zitten ondernemers nog dichter op hun cijfers. Dit bevordert niet alleen de snelheid van de boekhouding, maar ook het inzicht van de ondernemer in zijn eigen cijfers”, aldus Michael IJspelder, CTO van Informer. Hij is met zijn team van ontwikkelaars verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Informer ChatBot.