DC Business04.10.2016

PostNL neemt Yourzine en Searchresult over


PostNL neemt de online marketingbureaus Yourzine en Searchresult over. Samen met PostNL-onderdelen Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia gaan zij vanaf 1 januari 2017 een nieuw bedrijf vormen.
Met deze overname wil PostNL meer toegevoegde waarde aan klanten bieden op het vakgebied van data-gedreven online marketing.

Gert-Jan Delcliseur en Michiel van Riemsdijk, de huidige directeuren van respectievelijk Searchresult en Yourzine vormen, samen met Menno Worst van PostNL, de directie van het nieuwe bedrijf.

Nieuw bedrijf

Het nieuwe bedrijf wordt een samenstelling van de vier bedrijven. PostNL is op die manier nog beter in staat om klanten onder andere te helpen bij het gericht identificeren van nieuwe klanten, deze te behouden en meer waarde uit het klantcontact te halen. De combinatie van kennis, technologie, unieke data en de beste mensen in het vakgebied maakt dat mogelijk. Zoals het verhogen van het rendement op online adverteren, geïntegreerde e-mail, social media en direct mail campagnes en loyalty programma’s.

Door de krachten van de bedrijven te bundelen heeft PostNL alle marketingdisciplines in huis: van strategieontwikkeling, datamanagement, campagnemanagement tot en met verantwoording van de behaalde doelen.

Digital United

Digital United heeft de bedrijven Yourzine en Searchresult verkocht. En gaat zich nu meer richten op development en optimalisatie van platforms en social media marketing. Dat maakt het Bossche bedrijf vandaag bekend.

Jan-Hein Schouten, CEO van Digital United: “Doorlopend bekijken wij onze strategie en de groei die we kunnen doormaken met de bedrijven binnen Digital United. De afgelopen periode hebben wij hierbij gekeken naar de mogelijkheden voor Yourzine en Searchresult, die toe zijn aan een volgende fase. Op dat moment kwam PostNL op ons pad. In de gesprekken met PostNL kwam naar voren dat zij Yourzine en Searchresult nieuwe en snellere manieren kunnen bieden om verder te groeien. In feite zien we Yourzine en Searchresult als kinderen die volwassen zijn geworden. Nu is het moment gekomen dat we ze met een gerust hart ons Digital United huis kunnen laten verlaten om verder te groeien. We zijn trots dat zij met dit nieuwe bedrijf een belangrijke rol innemen in datagedreven marketing binnen PostNL.”

[Afbeelding © Rawpixel.com- Fotolia]

...