Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
In een tijd waarin lokale winkeliers noodgedwongen hun deuren moesten sluiten als gevolg van een wereldwijde pandemie, lanceren Sophie Tarif en Nina van Boxtel het platform boetiek.nl. Een zoekmachine die lokale boetieks en Nederlandse retailers steunt in hun online groei.
Online shoppen
Dat online shoppen enorm populair is, is niet nieuw. Al jaren stijgt het aantal online aankopen, maar door twee lockdowns en het sluiten van fysieke winkels neemt het percentage online bestellingen in een sneltreinvaart toe. Lokale boetieks, waarbij de focus voornamelijk op het winkelend publiek ligt, hebben het zwaar door de huidige maatregelen. Het aantal passanten in de Nederlandse winkelstraten nam sinds maart 2020 met 50% af.
Door de pandemie is het belang van een online strategie vergroot, omdat het consumentengedrag – waarschijnlijk blijvend – is verschoven naar online shoppen. Boetiek.nl steunt deze ondernemers, door het lokale aanbod te verzamelen en op één site doorzoekbaar te maken voor consumenten. Daarbij zijn handige filters beschikbaar om bijvoorbeeld duurzame, circulaire of upcycled producten te vinden.
Over Boetiek.nl
Het bedrijf werd in oktober 2020 opgericht en is sindsdien continu in ontwikkeling. Per 1 februari van dit jaar zijn nieuwe aandeelhouders toegetreden, waaronder Peter Langenkamp (Founder en voormalig CEO van Kleding.nl) en Georgios Petropoulos (Founder en partner van EEN Media Group). Zij brengen een schat aan kennis en ervaring op het gebied van affiliate marketing en e-commerce.
[Fotocredits – Peera © Adobe Stock]
Verder lezen over E-Commerce
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthOnline11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024