DC Business21.12.2020

​LINK Mobility en Conversation24 bundelen krachten met partnership


Na het eerder al bekend gemaakte global partnership met de Nederlandse payment provider Adyen, pakt Conversation24 (voorheen LiveChat Service) nu door met een global partnership met de Noorse mobile messaging provider LINK Mobility.

Groeimarkt

Omdat de markt voor conversational commerce explosief groeit, hebben beide bedrijven besloten hun CPaaS (communicatieplatform as a service) oplossingen op elkaar aan te sluiten. Zo wordt communiceren via onder meer WhatsApp for business, E-mail, Viber en SMS mogelijk vanuit één platform. Door deze samenwerking nemen de bedrijven samen direct een vooraanstaande positie in in de wereld van de Conversational Commerce.

Wereldwijde schaal

LINK Mobility is een van Europa’s toonaangevende leveranciers van mobiele berichten- en communicatie oplossingen voor ‘customer engagement’. Op 30 juni 2020 had de Groep meer dan 33.000 klantaccounts en in 2019 wisselde LINK 9,5 miljard berichten uit. Door dit volume te ontsluiten voor de gecombineerde oplossing met Conversation24, wordt direct een wereldwijde schaal bereikt . ‘De basis van LINK Mobility is onze zeer stabiele lokale footprint binnen Europa voor kleine en middelgrote ondernemingen die ons voornamelijk gebruiken voor marketing- en notificatie use-cases. We zijn erg verheugd om onze klanten door middel van deze samenwerking een derde belangrijke use-case, namelijk chat, of customer care, te bieden. Omdat klanten deze functie al bij ons hebben aangevraagd, verwachten we samen snel tractie krijgen.’ aldus Fredrik Nyman, CCO LINK Mobility.

Een sterk partnership

In LINK Mobility heeft Conversation24 een partner die koploper is op het gebied van mobile messaging en CPaaS solutions. ‘Samen met onze expertise over online klantcontact en onze Conversational Software vormen we met LINK Mobility een sterk team met een overtuigende totaaloplossing. Wij zijn dan ook heel enthousiast over de manier waarop we met elkaar samenwerken.’, aldus Nick Blom, CEO Conversation24.

[Fotocredits © 
bsd555 – Adobe Stock]

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over SMS

Wat is iMessage en waarom gebruiken we het niet zoveel?

Apple heeft geen ‘Berichten’ zoals Android. Althans: de app heet wel Berichten, maar staat beter bekend als iMessage. Het is een app waarin je sms’jes binnenkomen, maar waarmee je ook berichten kunt sturen. Die ber...

Mobile15.11.2023

Wat is iMessage en waarom gebruiken we het niet zoveel?

We bellen en sms’en weer veel minder

De ACM heeft deze week de nieuwste versie van de Telecommonitor gepubliceerd. Het rapport over het gebruik van mobiele- en andere telecomdiensten in Nederland. Het zal niemand echt verbazen dat we, vergeleken met voorgaa...

Mobile12.04.2023

We bellen en sms’en weer veel minder

Voorraad 06-nummers nog steeds schaars
​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
Pech voor Google: de groene bolletjes van Apple iMessage blijven

Apple laat de groene bolletjes in iMessage lekker staan. Google is hier al een tijd tegen aan het protesteren onder het mom van #GetTheMessage. Het door Google geïntroduceerde RCS (Rich Communication Services) is de opv...

Mobile09.09.2022

Pech voor Google: de groene bolletjes van Apple iMessage blijven

‘Koop voor je moeder maar een iPhone’
Google maakt ruzie met Apple om berichten sturen

“Een vriend met een andere telefoon een bericht sturen, zou geen probleem moeten zijn, toch Apple?” Google en Android hebben de campagne tegen Apple’s ouderwetse manier van berichten sturen flink opgeschroefd. Het...

Mobile14.08.2022

Google maakt ruzie met Apple om berichten sturen

Oude mobiel van Premier Rutte zorgt voor opschudding

Dat oudere mensen soms moeite hebben met het wennen aan de vele (ingewikkelde) functies van een smartphone is bekend. Maar dat onze eigen Premier, Makr Rutte, in die doelgroep valt, is toch enigszins opzienbarend. Bovend...

Mobile18.05.2022

Oude mobiel van Premier Rutte zorgt voor opschudding

Jarenlang SMS’jes gewist vanwege ‘te weinig opslagruimte'
​We smsen en bellen wéér minder, maar data gaat door het dak

Je zou denken dat we door het thuiswerken vaker de telefoon pakken om te bellen, maar dat doen we in ieder geval niet op de traditionele manier. In het derde kwartaal van 2021 hebben we weer minder gebeld: het daalde met...

Mobile27.12.2021

​We smsen en bellen wéér minder, maar data gaat door het dak

​Noodbericht ontvangen? Zo kun je een NL-Alert teruglezen

Heb je hem ook gekregen? Vandaag om 12 uur, tegelijk met het testluchtalarm, ging er weer een test-NL-Alert uit. Deze berichtendienst van de overheid zorgt ervoor dat er in één keer een groot aantal mensen in een bepaa...

Technology07.06.2021

​Noodbericht ontvangen? Zo kun je een NL-Alert teruglezen

Spoiler: niet in je sms-box

Verder lezen over WhatsApp

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

WhatsApp introduceert een manier om je chats beter te organiseren

Hoe houd je overzicht in je WhatsApp-gesprekken? Met de nieuwe optie om je chats te categoriseren zodat je ze makkelijker kunt vinden.

Social Media01.11.2024

WhatsApp introduceert een manier om je chats beter te organiseren

WhatsApp-kanalen worden weer een stuk makkelijker te bereiken

WhatsApp-kanalen zijn voor veel bedrijven nog een grote uitdaging. Het is bijna niet mogelijk om vindbaar te zijn, maar dat wordt beter.

Social Media28.10.2024

WhatsApp-kanalen worden weer een stuk makkelijker te bereiken

Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp

Signal is niet blij: waar veel mensen schreven dat je Signal-berichten straks in WhatsApp kunt lezen, is dat niet het geval.

Social Media13.09.2024

Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp

Dit zijn de apps waarvan je straks berichten kunt lezen in WhatsApp

Meta zal geheel volgens de Europese regels binnenkort toestaan om berichten te lezen en te beantwoorden binnen WhatsApp, die helemaal niet vanuit WhatsApp afkomstig zijn.

Online09.09.2024

Dit zijn de apps waarvan je straks berichten kunt lezen in WhatsApp

WhatsApp gaat iets doen tegen stalkers

WhatsApp wil stalkers aanpakken. De chat-app lijkt te werken aan een functie waarmee onbekende nummers je maar een x aantal keer een berichtje mogen sturen.

Social Media20.08.2024

WhatsApp gaat iets doen tegen stalkers

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

WhatsApp laat je weten wie je aan de groep heeft toegevoegd

Geen idee hoe je in een groep terechtkomt? Dat gaat nu veranderen. WhatsApp vertelt je wie het was die jou heeft toegevoegd.

Social Media11.07.2024

WhatsApp laat je weten wie je aan de groep heeft toegevoegd