Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Je kent het wel: je loopt op een zakelijke beurs en bij het ene kraampje krijg je een telefoon-popgrip met het logo van bedrijf x, bij bedrijf y volgt een USB-stick met zijn slogan en bedrijf z reikt je een keycord met hun slogan én hun logo aan. Bedrukte cadeautjes genoeg, maar zijn ze allemaal nog wel relevant. We slaan immers tegenwoordig dingen op in de cloud, zo’n popgrip hebben we allemaal wel en een keycord, waarom een keycord?
Een keycord is een soort veter zoals van je schoenen of een lint, maar dan langer en met een kliksysteem, plastic ring of sleutelhangerring eraan. Hierdoor kun je hem om je nek hangen met daaraan je sleutels of het ticket van het evenement waar je bent, al dan niet met naambordje. Je zal ze thuis niet zo snel gebruiken, maar juist op evenementen bieden ze een manier voor anderen om snel te weten wie je bent en waarvan je bent. Je kunt mensen zelfs in groepen onderverdelen, afhankelijk van hun keycord. Zo wordt een keycord ineens toch een felbegeerd item.
Keycord
Kortom, de keycord heeft zeker bestaansrecht. Ze zijn ook nog steeds enorm handig. Ze zijn er om bijvoorbeeld je ticket aan te hangen op de beurs, maar ook kunnen ze handig zijn om snel je sleutelbos te vinden in je tas: zodra je stof voelt, weet je dat je er alleen maar aan hoeft te trekken om je sleutels tevoorschijn te halen. Nu we weer naar kantoor gaan is een keycord ook handig om je druppel of toegangspas aan te hangen. Kortom, er is nog steeds genoeg reden om voor een keycord te kiezen.
Niet alleen vanuit gebruikersperspectief, maar ook als bedrijf. Zeker een keycord in de kleur van jouw huisstijl valt wel lekker op. Het voordeel van keycords is dat ze vrij licht zijn en dus makkelijk via de post kunnen worden gestuurd. Je maakt er bovendien meteen extra ambassadeurs mee: iedereen die met een draad om zijn nek loopt met jouw naam en slogan erop maken flink reclame voor je bedrijf. En bij de drager zelf wordt naamsbekendheid gecreëerd voor je bedrijf. Elke keer dat ze hem omdoen, zien ze de naam van je bedrijf en hierdoor ga je steeds vertrouwder voelen.
Vertrouwd
Je kunt niet veel verkeerd doen met een keycord, maar houdt er wel rekening mee dat er alsnog veel exemplaren in de prullenbak kunnen belanden. Het zijn echter de mensen die hem wel dragen die tellen, en dat zijn er bijvoorbeeld op evenementen enorm veel.
[Fotocredits – Monkey Business © Adobe Stock]
Verder lezen over Print
Technology25.09.2024
HP Print AI wil de manier waarop we printen gaan veranderen
DC Business01.01.2024
5 trends voor rollup-banners
DC Business16.12.2023
5 wannahave gadgets die je kunt laten bedrukken
Lifestyle18.10.2021
Zo verschijn je origineel op een festival
Technology05.07.2021
HP: Ook als mensen teruggaan naar kantoor, blijft de thuisprinter populair
Online30.09.2020
Zes tips om kosten te besparen op printen
Is het eigenlijk wel nodig om iets te afdrukken?Gadgets30.04.2020
Handig voor thuis, een all-in-one printer die zelf nieuwe inkt regelt
Nieuws23.03.2020