23.01.2017
DC Business

Kaliber ontwikkelt nieuwe ICT-wervingscampagne met 750.000 unieke gifjes

By: Redactie Dutchcowboys

BlogDC Business

Solliciteren anno 2017 kan zoveel leuker. En omdat ICT-dienstverlener OGD wil laten zien dat je baan meer is dan werk, werd door interactief bureau Kaliber een unieke wervingscampagne opgezet. OGD zoekt met de campagne geen mensen bij een vacature maar draait het juist om: ze laten mensen nu hun perfecte vacature vinden en doen dat ook nog eens aan de hand van 750.000 gif’jes.

Hoe het werkt

Voor de campagne werd de website Je baan is meer dan je werk gelanceerd. Op deze website maakt een kandidaat zelf zijn eigen ideale vacature die echt bij je past. De vacaturetitel-generator biedt verschillende keuzes rond thema’s als karaktereigenschappen, hobby’s en favoriete werkzaamheden. In totaal kunnen er 750.000 unieke vacatures gemaakt worden.

Een ICT’er is meer

En OGD viert dit. Een kandidaat maakt zelf zijn ideale vacature: een vacaturetitel die in woord én beeld, namelijk met gifjes, laat zien dat hij meer is dan zijn functietitel. Uit de vacaturetekst blijkt dat OGD dit omarmt met cultuur, werksfeer en faciliteiten.

Elke vacaturetitel wordt tot leven gebracht met een uniek gifje. Een gifje dat een verzameling is van verschillende gifjes van het platform GIPHY. De gifjes worden gegenereerd op basis van onderdelen van de vacaturetitel. Van trotse ouders die goed zijn in tafelvoetballen tot verstokte gabbers die graag knutselen met 3D-printers.

Via een slimme campagne waarin de vacaturetitel ook centraal staat worden kandidaten naar de website geleid. De uitingen sluiten aan op het profiel van de ontvanger. Zo krijgt iemand die een comicbeurs bezoekt een advertentie met ‘comic-geek’ in de titel en iemand die veel googlet op gadgets een advertentie met ‘gadgetfreak’.

Naast het campagneconcept ontwikkelde Kaliber ook de arbeidsmarktpositionering. ‘Werken bij OGD. Je baan is meer dan werk’. Deze thematiek sluit aan op de kernwaarden van OGD en haar unieke bedrijfscultuur en vormt het duurzame fundament om voor verschillende doelen en doelgroepen arbeidsmarktcommunicatie te voeren.

Share this post