DC Business20.06.2020

​Internationaal veilinghuis Surplex benoemt Nederlandse CEO


Ghislaine Duijmelings, leider met internationale ervaring, wordt CEO van Surplex, aan de zijde van Michael Werker en Ulrich Stalter. Een sterk signaal voor verdere expansie en bijkomende groei.

Het industriële veilinghuis Surplex haalt met Ghislaine Duijmelings een internationale CEO aan boord. Dit werd aangekondigd door de twee managing partners, Michael Werker en Ulrich Stalter, op het hoofdkantoor van het bedrijf in Düsseldorf.

Ghislaine Duijmelings heeft ruime ervaring in het leiden van B2B en online bedrijven. De in Nederland geboren CEO bekleedde directiefuncties bij toonaangevende groothandels in Europa en bekleedt meerdere RvC functies. Hierdoor zal Ghislaine Duijmelings haar waardevolle ervaring inzetten voor de verdere uitbreidings- en groeistrategie van Surplex, benadrukken Michael Werker en Ulrich Stalter. ‘Vooral omdat we snel het gevoel hadden dat zij, met haar waarden en persoonlijkheid, een goede match is met Surplex.’

Internationale ervaring

Haar internationale ervaring maakt Ghislaine Duijmelings eveneens voorbestemd voor een succesvolle samenwerking met Michael Werker en Uli Stalter. Hoewel haar cv internationale functies omvat in o.a. België, Frankrijk, Zuid-Europa, Duitsland en Nederland, is Surplex inmiddels vertegenwoordigd in dertien Europese landen, met eigen vestigingen. Ook het Surplex kantoor in Nederland werd onlangs geopend.

Unieke businessmodel

“Ghislaine heeft veel ideeën om het unieke businessmodel van Surplex verder te ontwikkelen”, zegt het voormalige managementduo met veel overtuiging. In tegenstelling tot veel concurrenten, baseert Surplex zich niet alleen op een krachtig veilingplatform, maar biedt het distributeurs en kopers eveneens grootschalige servicediensten aan, die de afgelopen jaren zijn uitgebreid tot een ISO-gecertificeerde dienstverlening. “Voor de handel in gebruikte machines zijn voor- en naverkoopdiensten essentieel”, benadrukt Michael Werker. “Met de integratie van online en offline deskundigheid onderscheiden we ons duidelijk van de concurrentie”. Surplex is de enige industriële exploitant in heel Europa, dat het volledige waarderingsproces als one-stopshop organiseert. Surplex ondersteunt en adviseert zijn klanten persoonlijk, stelt gespecialiseerde taxaties op en evalueert machines op basis van reële veilingprijzen. Na de aankoop zorgt het bedrijf voor demontage, het transport, de douane en betaling en neemt het volledige BTW-risico voor zijn klanten over. “Het is voor veel concurrenten gemakkelijk een potentiële koper in het buitenland te vinden”, verklaart Uli Stalter, “maar ze ondervinden bijvoorbeeld moeilijkheden bij het afwikkelen van het overzeese transport van een grote machine.” Daarom verricht Surplex grote inspanningen om alle diensten vanuit één bron aan te bieden. Een meerwaarde, die zowel kopers als verkopers ten goede zal komen: “Voor de distributeurs biedt Surplex – in vergelijking met de concurrentie – hogere inkomsten, soepele processen en individuele verkoopformaten”, licht Michael Werker toe. Kopers profiteren van een aantrekkelijk totaalpakket, dat de machineselectie, kwaliteit, prijs en service combineert: “In vergelijking tussen alle industriële veilinghuizen in Europa, verkoopt enkel Surplex op basis van de incoterm free on truck”.

Surplex

Naast de veilingactiviteit biedt Surplex ook de mogelijkheid om machines van hun klanten aan te kopen. Deze combinatie is uniek in de markt. Ook hier wordt veelvuldig gebruikt van gemaakt door bedrijven die investeren in nieuwe machines, verhuizen of hun bedrijfsactiviteiten beëindigen.

Dankzij deze strategie behaalt Surplex jaarlijks dubbele groeicijfers. Het aantal medewerkers is gestegen van aanvankelijk 15 naar inmiddels ruim 200. Hun omzet steeg tot ongeveer 100 miljoen euro. Het veilingplatform surplex.com is in 16 talen beschikbaar en ontvangt jaarlijks meer dan 55 miljoen pageviews. In 2019 werden hier meer dan 500 online veilingen gehouden, waarbij meer dan 55.000 investeringsgoederen werden verkocht. Dit maakt surplex.com het bestverkopende veilingplatform in de branche. De customerservice van Surplex wordt in meer dan 20 talen verleend. Surplex staat op nummer 1 in Europa, voor het veilen van gebruikte machines voor metaal- en houtbewerking. “We hebben samen met Ghislaine reeds enkele eerste ideeën ontwikkeld over hoe we kunnen verbeteren”, benadrukt Ulrich Stalter.

Met de competentie en kracht van Ghislaine Duijmelings wil het vorige managementduo hun marktpositie in Europa verder uitbouwen: “We verheugen ons erop de ontwikkelingen van Surplex in de toekomst als driekoppig team aan te sturen en zijn ervan overtuigd dat we met de krachtige steun van Ghislaine, verdere sterke groeiimpulsen zullen genereren.”

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Bedrijven

5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Post is door e-mail iets minder belangrijk geworden voor privépersonen, maar voor bedrijven is het nog steeds belangrijk. Nu is dat al een reden om te kiezen voor een zakelijk postadres, maar er zijn meer voordelen die kleven aan zo’n adres.

DC Business11.10.2024

5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.

DC Business07.10.2024

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps

Logisch dat bedrijven die snel willen groeien naar bots of mensen stappen die nepreviews bieden, maar die kunnen daarmee beter stoppen.

Search26.09.2024

Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps

Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten

Flintfox, een specialist in intelligent prijs- en kortingsbeheer, heeft onlangs de lancering van Flintfox voor SAP aangekondigd. Deze nieuwe applicatie vereenvoudigt en versnelt complex prijsbeheer voor SAP-gebruikers met een snelle real-time pricing engine.

DC Business23.09.2024

Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten

5 dingen die altijd goed zijn in een kerstpakket

De zomervakantie loopt op zijn einde en dat betekent dat het werkleven weer begint. Voor sommige mensen betekent dit dat er haastig moet worden gekeken naar allerlei feestdagen die eraan komen: wat doen we met Sinterklaas, organiseren we een kerstontbijt, een nieuwjaarsborrel? En: wat doen we dit jaar in het kerstpakket? Met deze cadeaus zit je nooit verkeerd.

Lifestyle04.09.2024

5 dingen die altijd goed zijn in een kerstpakket

De zakelijke voordelen van regelmatige gehoortests voor werknemers

Te veel en te hard geluid op de werkvloer kan het gehoor van je werknemers beschadigen. Als werkgever ben je verplicht om gehoorbeschadiging bij je werknemers te voorkomen. Als werkgever ben je verantwoordelijk om te onderzoeken op welke plekken te hard en te veel geluid is voor de werknemers.

DC Business30.08.2024

De zakelijke voordelen van regelmatige gehoortests voor werknemers

Hoe maak je optimaal gebruik van een zit sta bureau?

Zit sta bureaus zijn steeds populairder op de werkvloer. En terecht, want ze bieden een eenvoudige manier om meer beweging in je dag te brengen. Maar wist je dat je met een paar handige tips nog meer kunt profiteren van de voordelen van een zit sta bureau? In deze blog delen we graag onze beste tips om je te helpen je zit sta bureau optimaal te gebruiken. Zo zorg je ervoor dat je de hele dag gefocust, energiek en gezond blijft!

Lifestyle05.08.2024

Hoe maak je optimaal gebruik van een zit sta bureau?

Toekomst van kantoorruimte: terug naar kantoor of toch thuis blijven werken?

De toekomst van het kantoor was lange tijd onzeker. Door de pandemie werden veel bedrijven genoodzaakt om hun faciliteiten in te richten op thuiswerken. Ook na de pandemie is deze trend gebleven. Maar wat betekent dit voor de huurders van kantoorruimtes in ons land? Zal dit een blijvend iets zijn of stappen we ooit geheel over op thuiswerken. In dit artikel verdiepen we ons in de laatste trends en onderzoeken we de toekomst van kantoorruimte.

DC Business29.07.2024

Toekomst van kantoorruimte: terug naar kantoor of toch thuis blijven werken?