Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Insider, leider in gepersonaliseerde, cross-channel klantervaringen, heeft vandaag een Series D-ronde van $ 121 miljoen aangekondigd, geleid door QIA, met een waardering van $ 1,22 miljard. Andere investeerders die deelnemen aan de ronde zijn Sequoia Capital, Riverwood Capital, 212, Wamda Capital, Esas Private Equity en Endeavour Catalyst.
Benelux
Verwacht wordt dat Insider de komende drie jaar € 45 miljoen zal investeren in de Benelux. Het extra kapitaal zal worden gebruikt om versnelde uitbreiding te realiseren, de kerntechnologie van het bedrijf te verbeteren en lokale verkoop- en marketinginvesteringen op te schalen. Insider heeft grootschalige, wereldwijde wervingsplannen en verwacht de komende drie jaar meer dan 50 banen te creëren. Hierbij legt het bedrijf de nadruk op het recruiten van vrouwelijke engineers om posities binnen R&D- en productontwikkeling te vervullen.
In de afgelopen drie jaar is Insider exponentieel gegroeid in de Benelux, door samen te werken met enkele van de snelst groeiende e-commerce bedrijven in Nederland en België.
De consumenten van tegenwoordig hebben gemiddeld via zes of meer digitale kanalen contact met merken. Marketeers worden continu uitgedaagd om met klanten in contact te komen via hun voorkeurskanalen op het juiste moment op de juiste plaats. Het AI-aangedreven platform van Insider brengt de meest uitgebreide personalisatiemogelijkheden samen met opkomende berichtendiensten zoals WhatsApp, Facebook, RCS en SMS. Insider’s technologie brengt alle offline- en online data samen in een uniform platform waarmee zakelijke marketeers:
- klantprofielen via verschillende kanalen en systemen koppelen om zo interesses en contactvoorkeuren te achterhalen
- toekomstig gedrag voorspellen met een AI-aangedreven intentie-engine, zoals welke klantsegmenten waarschijnlijk zullen converteren, kopen en churnen
- geïndividualiseerde, geoptimaliseerde ervaringen orkestreren en leveren aan klanten
De integratie van Insider neemt enkele minuten in beslag in plaats van maanden, waardoor marketeers minder afhankelijk zijn van interne IT-teams. Het platform stelt digitale marketeers in staat om groei via verschillende kanalen en in de hele funnel te stimuleren, van acquisitie tot activering, omzet en retentie (AARR), en heeft daarmee invloed op ROI-statistieken zoals conversieratio, CAC, LTV en gemiddelde bestelwaarde.
Met deze financiële mijlpaal wordt Insider één van de weinige door vrouwen geleide SaaS-unicorns ter wereld. Het bedrijf heeft een consistente, snelle groei bereikt en is volgens Crunchbase één van de top 9 B2B SaaS-unicorns wereldwijd: de vijfde grootste B2B SaaS-unicorn in de VS, de vierde in Europa, de tweede in Azië en de eerste in Latijns-Amerika.
“We hebben de afgelopen drie jaar een uitzonderlijke ontwikkeling doorgemaakt, waarbij we 3x groei hebben gerealiseerd. In dezelfde periode groeide ons wereldwijde team met 300% en ook ons klantenbestand blijft groeien”, aldus oprichter en CEO Hande Cilingir. “Na onze succesvolle uitbreiding in Azië, Europa en LATAM zullen we dit momentum op de Amerikaanse markt voortzetten. We zijn software partner van toonaangevende wereldwijde merken zoals Samsung, GAP, MAC en Santander. Momenteel zijn we zeer gefocust om Insider naar andere markten te brengen en de nummer één keuze te worden voor elke marketeer op deze planeet.”
Marketing teams
Het Insider-platform wordt gebruikt door marketing teams van meer dan 1.000 wereldwijde bedrijfsmerken, waaronder industriële grootmachten zoals Samsung, GAP, Santander, Vodafone, IKEA, MAC, Virgin, Toyota, Singapore Airlines, Madeira Madeira, Marks & Spencer, BBVA en Estée Lauder. Met lokale teams in 28 landen, zorgt Insider voor diepe lokalisatie en ondersteuning voor klanten.
Insider is opgericht in 2012 door Hande Cilingir (CEO), Serhat Soyuerel (Chief Revenue Officer), Arda Koterin (Chief Customer Officer), Sinan Toktay (CTO), Okan Yedibela (VP Engineering) en Muharrem Derinkök (Chief Product Officer). Het Insider team heeft meer dan 700 leden van 41 verschillende nationaliteiten in 28 landen wereldwijd. Insider is een door vrouwen geleide organisatie waarbij 60% van de topmanagers in het bedrijf, waaronder de CEO, CMO, CFO en CHRO, vrouwen zijn.
Hande Cilingir werd door Crunchbase geselecteerd als een van de beste vrouwelijke CEO’s buiten de VS. Het marktleidende martech-platform wordt vertrouwd door een derde van de Fortune Global 500 en de helft van de Dow Jones Global Titans 50. Insider werd uitgeroepen tot leider in The Forrester Wave voor Cross-Channel Campaign Management 2021 en Gartner Magic Quadrant voor Personalisatie Engines 2021. Het bedrijf is 20 opeenvolgende kwartalen uitgeroepen tot #1 leider in G2’s Mobile Marketing Software en Personalisatie Grids met een beoordeling van 4,6/5.
Verder lezen over Online Marketing
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024