De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Growth Tribe, Europa’s snelst groeiende trainingsbedrijf in digitale vaardigheden, heeft een investering van 3 miljoen euro gekregen van Rinkelberg Capital Ltd. Het Londense investeringskantoor, nauw verbonden aan de oprichters van TomTom, heeft eerder geïnvesteerd in Spotify, Thuisbezorgd.nl en Ace & Tate.
Het in Amsterdam opgerichte Growth Tribe is in de eerste vijf jaar volledig op eigen kracht uitgegroeid tot een internationaal opererende organisatie, die naast Nederland, actief is in Groot Brittannië, Frankrijk, Finland, Denemarken en Noorwegen. Met de investering zet Growth Tribe versneld in op het uitrollen van haar learning platform en kan het voorzien in de fors groeiende vraag naar (online) courses.
Over Growth Tribe
Growth Tribe werd in 2015 opgericht vanuit de missie de groeiende digital skills gap op de arbeidsmarkt te verkleinen, zodat individuen en organisaties beter in staat worden gesteld hun doelen in de digitale samenleving te behalen. Het tekort aan mensen met de juiste digitale vaardigheden op de Europese arbeidsmarkt groeit. Zo zijn er bijvoorbeeld in de Europese publieke sector 8.6 miljoen mensen met een tekort aan digital vaardigheden. Daarnaast schat het World Economic Forum dat meer dan de helft (54%) van alle werknemers tegen 2022 aanzienlijke digitale bijscholing en omscholing nodig heeft. Het bedrijf ziet dat de effecten van COVID-19 de urgentie op de arbeidsmarkt tot om- en bijscholing van werknemers doet groeien.
“Na vijf jaar groei zonder investering van buitenaf, is het nu tijd om Growth Tribe’s volgende groeifase te versnellen, ons trainings portfolio uit te breiden, onze trainingen verder te digitaliseren om nieuwe markten te bereiken en ons eigen leerplatform verder te ontwikkelen. We zien een unieke kans in de huidige markt omdat de coronacrisis de noodzaak voor bijscholing, omscholing en leren op afstand versnelt. We hebben aan Rinkelberg Capital een geweldige financiële partner die in onze visie gelooft – om mensen en organisaties te inspireren om altijd te blijven leren, zich aan kunnen passen en kunnen slagen in een snel veranderende wereld,” aldus Peter van Sabben, co-founder en CEO.
Onstuimige groei zet voort
Sinds 2015 heeft Growth Tribe ruim 15.000 mensen opgeleid en een klantenbestand van meer dan 900 bedrijven opgebouwd. Growth Tribe maakt het internationaal voor steeds meer professionals, teams en organisaties mogelijk om de laatste digitale vaardigheden aan te leren op gebied van Growth Marketing, Data Science, User Experience Design, Advanced Analytics, Machine Learning & Artificial Intelligence. Daarnaast biedt het een talentenprogramma aan dat aanstormend ‘Growth Marketing’ en ‘Data Science’ talent koppelt aan toonaangevende, internationaal opererende organisaties zoals Philips, Thuisbezorgd.nl, VanMoof en Rabobank.
Versnelde transitie door COVID-19
Vanwege de coronacrisis heeft Growth Tribe versneld de klassikale trainingen getransformeerd naar online trainingen. Binnen 2 weken was het totale curriculum online beschikbaar gemaakt en het bedrijf ziet de vraag week na week toenemen. Met de investering van Rinkelberg Capital zal Growth Tribe haar portfolio en learning platform versneld uitrollen. Dit vormt vervolgens de basis voor verdere uitbreiding naar meer steden en buiten Europa. Growth Tribe is inmiddels ook gestart met het introduceren van haar opleidingen via interne corporate academies om zo hun te faciliteren in grootschalige om- en bijscholing van personeel.
Verder lezen over Digital
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseTech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterOnline18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnMarketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Marketing28.11.2023
Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel
Blijdorp wil impact maken!Startups16.11.2023
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award
Online28.04.2023