DC Business19.05.2020

​Growth Tribe ziet vraag naar remote trainingen flink toenemen


en krijgt groei-investering van 3 miljoen

Growth Tribe, Europa’s snelst groeiende trainingsbedrijf in digitale vaardigheden, heeft een investering van 3 miljoen euro gekregen van Rinkelberg Capital Ltd. Het Londense investeringskantoor, nauw verbonden aan de oprichters van TomTom, heeft eerder geïnvesteerd in Spotify, Thuisbezorgd.nl en Ace & Tate.

Het in Amsterdam opgerichte Growth Tribe is in de eerste vijf jaar volledig op eigen kracht uitgegroeid tot een internationaal opererende organisatie, die naast Nederland, actief is in Groot Brittannië, Frankrijk, Finland, Denemarken en Noorwegen. Met de investering zet Growth Tribe versneld in op het uitrollen van haar learning platform en kan het voorzien in de fors groeiende vraag naar (online) courses.

Over Growth Tribe

Growth Tribe werd in 2015 opgericht vanuit de missie de groeiende digital skills gap op de arbeidsmarkt te verkleinen, zodat individuen en organisaties beter in staat worden gesteld hun doelen in de digitale samenleving te behalen. Het tekort aan mensen met de juiste digitale vaardigheden op de Europese arbeidsmarkt groeit. Zo zijn er bijvoorbeeld in de Europese publieke sector 8.6 miljoen mensen met een tekort aan digital vaardigheden. Daarnaast schat het World Economic Forum dat meer dan de helft (54%) van alle werknemers tegen 2022 aanzienlijke digitale bijscholing en omscholing nodig heeft. Het bedrijf ziet dat de effecten van COVID-19 de urgentie op de arbeidsmarkt tot om- en bijscholing van werknemers doet groeien.

“Na vijf jaar groei zonder investering van buitenaf, is het nu tijd om Growth Tribe’s volgende groeifase te versnellen, ons trainings portfolio uit te breiden, onze trainingen verder te digitaliseren om nieuwe markten te bereiken en ons eigen leerplatform verder te ontwikkelen. We zien een unieke kans in de huidige markt omdat de coronacrisis de noodzaak voor bijscholing, omscholing en leren op afstand versnelt. We hebben aan Rinkelberg Capital een geweldige financiële partner die in onze visie gelooft – om mensen en organisaties te inspireren om altijd te blijven leren, zich aan kunnen passen en kunnen slagen in een snel veranderende wereld,” aldus Peter van Sabben, co-founder en CEO.

Onstuimige groei zet voort

Sinds 2015 heeft Growth Tribe ruim 15.000 mensen opgeleid en een klantenbestand van meer dan 900 bedrijven opgebouwd. Growth Tribe maakt het internationaal voor steeds meer professionals, teams en organisaties mogelijk om de laatste digitale vaardigheden aan te leren op gebied van Growth Marketing, Data Science, User Experience Design, Advanced Analytics, Machine Learning & Artificial Intelligence. Daarnaast biedt het een talentenprogramma aan dat aanstormend ‘Growth Marketing’ en ‘Data Science’ talent koppelt aan toonaangevende, internationaal opererende organisaties zoals Philips, Thuisbezorgd.nl, VanMoof en Rabobank.

Versnelde transitie door COVID-19

Vanwege de coronacrisis heeft Growth Tribe versneld de klassikale trainingen getransformeerd naar online trainingen. Binnen 2 weken was het totale curriculum online beschikbaar gemaakt en het bedrijf ziet de vraag week na week toenemen. Met de investering van Rinkelberg Capital zal Growth Tribe haar portfolio en learning platform versneld uitrollen. Dit vormt vervolgens de basis voor verdere uitbreiding naar meer steden en buiten Europa. Growth Tribe is inmiddels ook gestart met het introduceren van haar opleidingen via interne corporate academies om zo hun te faciliteren in grootschalige om- en bijscholing van personeel.

...

Verder lezen over Digital

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa

Huawei Connect 2024 in Parijs staat volledig in het teken van het thema ‘Amplify Digital and Green Transformation en richt zich op de snelle ontwikkelingen van kunstmatige intelligentie en de digitale en groene transformatie in Europa.

Tech in Asia13.11.2024

Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Schandalen als gevolg van ontsporende Artificial Intelligence (AI) zullen de aankomende jaren hoogstwaarschijnlijk een wereldwijd probleem gaan vormen. De uitrol en integratie van AI's binnen online toepassingen zullen n...

Online18.03.2024

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijn
​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel

In Diergaarde Blijdorp sta je oog in oog met veel van het moois dat de wereldwijde natuur te bieden heeft. Maar Blijdorp is zoveel meer dan alleen een dierentuin. Het heeft ook een sterke focus op soortbehoud en natuurhe...

Marketing28.11.2023

Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel

Blijdorp wil impact maken!
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award

Begin 2024 gaan er in totaal 70 Nederlandse startups naar de techbeurs CES in Las Vegas om daar hun innovatieve technologische oplossingen te presenteren aan potentiële klanten en investeerders. Het gaat om uitdagingen...

Startups16.11.2023

Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award

​Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!

Je herkent het misschien wel? Apps of toepassingen die zeggen beter voor jou te werken als je ze toestaat om bepaalde gegevens over jou en jouw gebruik te verzamelen en te analyseren. Binnen de instellingenmenu's van app...

Online28.04.2023

​Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!

Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeteren