DC Business27.09.2021

Genomineerde webshops voor de CrossBorder E-Commerce Top 30 bekend


In deze lijst staan de snelst groeiende Nederlandse bedrijven in dee-commerce branche in het buitenland. De Top 30 wordt samengesteld door de initiatiefnemers Dexport en Twinkle. Op 16 november 2021 wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens het CrossBorder e-Commerce Event in Utrecht.

Om succesvolle crossborder e-commercebedrijven in kaart te brengen, riepen de Duitse marketingspecialist Dexport en het online vakblad Twinkle, dat schrijft over digital commerce, de CrossBorder Top 30 in het leven. Deze lijst geeft inzicht in de snelst groeiende Nederlandse e-commerce bedrijven in het buitenland.

Wie zal dit jaar winnen? Stoov springt in het oog met een knuffelige campagne voor elektrische warmtekussens, die ook nog eens duurzaam zijn (want dan hoeft men niet de hele kamer te verwarmen). En On That Ass tilt de stoere en bontgekleurde boxershort naar een hoger marketingplan (iedere maand een nieuwe boxershort als een ‘cadeautje’ in de brievenbus). Of valt Picnic wederom in de prijzen? In ieder geval ziet Bill Gates er een kansrijk investeringsproject in.

Voor opname in de CrossBorder Top 30 gelden strikte voorwaarden. De procentuele internationale omzetgroei van vorig jaar is maatgevend. In het jaar ervoor (2019) moeten bedrijven tenminste 100.000 euro omzet geboekt hebben over de grens. Voorts mag een bedrijf niet louter op het buitenland gericht zijn.

Steeds succesvoller over de grens

Opvallend is dat het steeds moeilijker wordt om een plek te bemachtigen in de Top 30. De laatste plekken worden ingenomen door bedrijven die meer dan honderd procent groeiden in het buitenland. In de editie vorig jaar werden organisaties nog genomineerd met meer dan 56 procent. Ook realiseren de CrossBorder-bedrijven steeds meer omzet in het buitenland. Geen van de bedrijven in de huidige lijst heeft minder dan een miljoen euro in het buitenland gerealiseerd en bij meerdere bedrijven gaat het om tientallen miljoenen euro’s. Op de lijst van vorig jaar stonden nog bedrijven met enkele tonnen omzet in het buitenland.

Top drie vorige editie strijdt weer mee

De drie lijstaanvoerders van afgelopen jaar – Refurbished.nl, On that Ass en Picnic – zijn weer genomineerd. Ook sommige traditionele retailers – zoals de genomineerde winkelketen van juwelier Lucardi – wisten over de grens enorm te groeien online. Wie Refurbished.nl, de marktplaats voor gebruikte Apple-producten, van de troon stoot, wordt bekend op het CrossBorder Event op 16 november 2021..

De genomineerden, in alfabetische volgorde:

  • Betersport – fitnessapparatuur
  • BloomTheRoom – op maat gemaakte raamdecoratie
  • Cookinglife – keukengerei
  • De Isolatieshop – isolatiemateriaal voor muur, dak en vloer
  • Goossens – meubels voor woon- en slaapkamer
  • HBL Online – professioneel gereedschap
  • Inktweb.nl – cartridges, toners en (foto)papier
  • Jamani Group – Bedden en accessoires
  • Kish – horloges
  • Laudermarke – LED-lampen
  • Ledlichtdiscounter.nl – LED-lampen
  • Lucardi Juwelier – horloges en sieraden
  • Merkala – medische artikelen
  • On that ass – boxershorts
  • Picnic – online supermarkt
  • Refurbished.nl – gebruikte Apple-producten
  • SB Supply Europe – gadgets en accessoires
  • Score – merkkleding
  • Smulderstextiel.nl – beddengoed
  • Solar Power Supply – zonneladers, mobiele zonnepanelen, etc.
  • Stoov – warmtekussens
  • Swiss Sense – bedden
  • Tegeldepot – wandtegels
  • TOM – automotive, speelgoed, fietsen
  • VanMoof – elektrische fietsen
  • Ventilatieland – ventilatie en hulpstukken
  • VONROC – elektrisch gereedschap
  • WISEQ – koptelefoons en accessoires
  • Woho – kinderkamers en kinderwagens
  • Yumeko – bedden- en badgoed
Sylvia Torn

DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys en wordt beheerd door Sylvia. Met veel passie en energie helpt Sylvia organisaties en merken gericht te communiceren in het huidige tijdperk van information overload. Zij doet dat door een doordachte inzet van SEO, de DC websites en haar social media kanalen.

...

Verder lezen over E-Commerce

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth