DC Business06.04.2016

​Expand Online & V-NOM genomineerd voor beste mobiele campagne


Samen met V-NOM is online marketing bureau Expand Online genomineerd voor de European Search Awards 2016. De Google AdWords campagne is in de race voor een award in de categorie “Best Mobile Campaign”.

Recruitment

Het belangrijkste doel van de campagne was het genereren van sollicitaties. V-NOM is gespecialiseerd in het bemiddelen van goed opgeleide uitvoerende technici voor diverse opdrachtgevers. Daarom is er een doorlopende en zelfs groeiende vraag naar geschikt technisch personeel.

Zichtbaar

De grote groei in het internetgebruik op mobiele apparaten zagen wij gezamenlijk als een mooie kans. Tegelijkertijd natuurlijk ook een flinke uitdaging, omdat veel mensen niet klaar zijn om te solliciteren met hun CV via hun mobiele telefoon.

Met een ‘mobile first’ bril op werd de gehele AdWords campagne onder de loep genomen en geoptimaliseerd. Kortere zoektermen en advertenties, interpunctie in elke regel, mobiele biedingen en andere optimalisaties zorgden voor optimale mobiele vind- en zichtbaarheid van V-NOM.

Mobiel solliciteren

Alleen campagne voeren doesn’t do the trick. Om de drempel voor kandidaten te verlagen om via mobiele telefoons daadwerkelijk te solliciteren of contact op te nemen zijn er diverse aanpassingen aan de website gedaan. Denk aan persoonlijke foto’s van de recruiters, opvallende telefoonnummers en conversiebuttons, maar met stip op één het optioneel maken van het toevoegen van een CV bij de sollicitatie.

Verdrievoudigd

De resultaten liegen er niet om. Het mobiele verkeer op de website steeg met 273% en de mobiele sollicitaties stegen nog harder (+359%). Het totale aantal sollicitaties (via alle apparaten) nam toe met 41%. Al met al hele positieve resultaten. Jos Tunderman, oprichter van V-NOM, bevestigd: “Dankzij Expand Online bereiken wij beter onze doelgroep en zijn de conversies enorm toegenomen”.

...