DC Business24.06.2016

Eneco lanceert online marketing magazine


Eneco lanceert deze week een online special interest magazine. Het magazine wordt online getarget op de doelgroep van ervaren marketeers.

Eneco is koploper in innovatie binnen de energiemarkt en maakt deze persoonlijk relevant via de campagne ‘Welkom in de nieuwe wereld’. Eneco streeft ernaar om duurzame energie voor iedereen beschikbaar te stellen en het gebruik hiervan via innovatieve producten meetbaar te maken.

Uitdaging: marketeers

In die leidende rol zoekt Eneco continu verse aanwas die de ambities mee helpt waar te maken. Wendbare ondernemende types die aanpakken. Ervaren marketeers denken misschien niet direct aan Eneco, terwijl er volop kansen liggen om kennis en ervaring volledig te benutten, maar vooral om vanuit eigen visie en lef te ondernemen, experimenteren en innoveren.

eneco-magazine
eneco-magazine

Idee

Op de ‘werkenbij’-site, werd het marketeersklimaat bij Eneco nog onvoldoende belicht. Kindvall bedacht een online special interest magazine, met keyplayers van Eneco en hun praktijk-ervaring in de hoofdrol. Met links naar verschillende social media-accounts van deze mensen. Dynamisch vormgegeven content gericht op de doelgroep potentiële ervaren marketeers. Het online magazine bevat nieuwe teksten, extra video-materiaal; alles wat er nodig is voor een online magazine.

Beoogd resultaat

Het werkgeversverhaal als ‘digizine’ ontsluit online storytelling die aansluit bij de brandstory ‘Welkom in de nieuwe wereld’. Content vanuit de actuele praktijk, strategisch gepromoot via medewerkers, marketing staff zelf, social media plan (bought and earned) en andere influencers.

Bekijk het online magazine hier!

...