DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys en wordt beheerd door Sylvia. Met veel passie en energie helpt Sylvia organisaties en merken gericht te communiceren in het huidige tijdperk van information overload. Zij doet dat door een doordachte inzet van SEO, de DC websites en haar social media kanalen.
Niet altijd thuis om je pakketten in ontvangst te nemen ? In Hilversum kun je vanaf nu een pakketkluis huren om je pakketten aan te laten komen zodat jij ze op komt halen wanneer het jou uitkomt. Aan de Gooische Brink, bij de Hilversumse Bibliotheek , bij Computer Care en in de Wijk zijn de eerste honderd pakketwanden operationeel. Met behulp van de app kun je de kluizen huren en bedienen. Er zijn 3 maten in de kluizen dus je kunt ook afhankelijk van je pakket wat je zult ontvangen bepalen welke kluis je huurt. De voordelen zijn uiteraard het gemak voor de klant, maar ook voor de bezorgdiensten betekend dit dat er minder CO2-uitsoot zal zijn, aldus TNO. De bezorger hoeft namelijk niet onnodig vaak bij hetzelfde adres langs als deze niet thuis zijn. En dat is gat waar Lockster op in springt.
Alleen al in 2018 werd er voor 360 miljoen euro aan pakketten verstuurd, een groot deel hiervan had een tweede afleverpoging nodig, omdat er niemand thuis was. Dat leidde tot onnodig veel extra verkeer wat weer extra druk legt op de omgeving en het milieu. Lockster meent met de pakketwanden de oplossing te hebben gevonden en vond zorgondernemer Loek Winter, die vierkant achter het project staat, bereid om 1,1 miljoen euro te investeren. Lockster is hiermee de grootste Nederlandse pre-seed funding van de afgelopen paar jaar.
Zo werkt Lockster voor consumenten
“Iedere klant kan bij ons eenvoudig een kluisje huren via de Lockster-app,” vertelt oprichter Abel Bijlsma. “Je kiest in de app je Lockster en een box, vervolgens creëer je je eigen openingscode. Deze code komt op het verzendlabel en zo loop je nooit meer een pakketje mis. Met behulp van deze openingscode hebben alleen jij en de pakketbezorger toegang tot de box. Wat Lockster uniek maakt, is dat alle pakketbezorgers, van Post NL tot DHL, afleveren in een Lockster. We plaatsen de pakketwanden bij grote winkelcentra, bibliotheken, markten, kortom op plekken waar al veel bezoekersverkeer is. Voor de locatie waar we de wanden neerzetten, betekent dat meer winkelbezoekers. Daardoor kan je vanaf nu niet alleen al je pakketten 24/7 op een veilige, drukbevolkte plek laten bezorgen maar ook je retouren er laten ophalen. De prijzen voor de consument voor een maandelijks opzegbaar abonnement bedragen respectievelijk €4,99, €9,99 en €14,99 per maand afhankelijk van het formaat kluis.”
Zo werkt Lockster voor winkeliers
Lockster is begonnen in Hilversum met het plaatsen van pakketwanden op vier locaties: Winkelcentrum Gooische Brink (Kerkstraat 63), de Hilversumse Bibliotheek
(’s-Gravelandseweg 55), Computer Care (Gijsbrecht van Amstelstraat 64) en Vonk in de Wijk (Larenseweg 139). De grote winkelterreinen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht volgen hierna. Voor een winkelier is het kosteloos om de pakketwanden te laten plaatsen. Het enige wat je nodig hebt, is één beschikbare vierkante meter en een stopcontact. Lockster geeft graag advies over hoe en op welk formaat de wanden het beste in de ruimte kunnen worden geplaatst.”
Het verhaal achter Lockster
Oprichter van Lockster is ondernemer Abel Bijlsma (22). Hij was eerder al betrokken bij diverse startups, zoals het ontwikkelen van een bestemmingsplan voor leegstaande bankgebouwen in middelgrote steden. De ondergrondse kluisruimtes bleken rendabel voor verhuur. De aankoop van deze bankgebouwen ging uiteindelijk niet door, maar het idee voor de pakketkluizen was geboren, mede door het voorbeeld uit landen als Duitsland en ook Polen waar de in totaal 13.000 pakketwanden een doorslaand succes zijn.
Lockster in de markt
In Nederland gaat nog maar zo’n 10% tot 15% van de pakketbezorging naar kluisjes, wat omgerekend neerkomt op 36 miljoen euro. Nederland loopt hiermee achter op de rest van Europa hoewel er in rap tempo wel nieuwe spelers op de markt komen, zoals De Buren, Budbee, Instabox en Post NL zelf. Lockster is echter de enige met een ander verdienmodel en daardoor open voor iedereen. Het scheelt de consument enorm veel gedoe bij verschillende servicebalies en biedt een veilige opslagplaats.
Verder lezen over Bedrijven
DC Business11.10.2024
5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Search26.09.2024
Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps
DC Business23.09.2024
Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten
Lifestyle04.09.2024
5 dingen die altijd goed zijn in een kerstpakket
DC Business30.08.2024
De zakelijke voordelen van regelmatige gehoortests voor werknemers
Lifestyle05.08.2024
Hoe maak je optimaal gebruik van een zit sta bureau?
DC Business29.07.2024
Toekomst van kantoorruimte: terug naar kantoor of toch thuis blijven werken?
Verder lezen over E-Commerce
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthOnline11.03.2024