De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het eerste spoken word-agency van Nederland, Clubspoken, bestaat vandaag precies één jaar. Tot een jaar geleden waren er alleen agency’s voor sprekers en artiesten, maar gezien toenemende interesse in creative storyteling, vroeg dat ook om één plek voor het boeken van spoken word-artiesten.
Oprichter Justin Samgar kijkt tevreden terug: “We hebben het afgelopen jaar tientallen sneldichters, huisdichters en creative voice-overs gekoppeld aan campagnes en evenementen van diverse merken en organisaties als NPO, hollandsnieuwe, Scotch & Soda, Heineken en Hudson’s Bay.”
Spoken word-artiesten
Denk aan een huisdichter die een talkshow of symposium samenvat en achteraf voordraagt, een spoken word-artiest die met een thema-performance een evenement aftrapt, of een sneldichter die gedichtjes schrijft voor de bezoekers van je winkels of beurs. En Clubspoken levert creative copywriters en voice-overs voor online video’s en tv-commercials.
Verbindende kracht
“Spoken word en poëzie zijn krachtige manieren van storytelling,” zo vertelt oprichter en spoken word-artiest Justin Samgar. “Meer en meer zien we tv-commercials waarin spoken word wordt ingezet. Bijvoorbeeld de Menzis/Mens wat ben je mooi campagne maar ook de nieuwe tv-commercial van Sympany. Het is geweldig om te zien dat het grote publiek steeds vertrouwder wordt met deze kunstvorm. Mensen met elkaar verbinden – met authentieke en menselijke verhalen – daar leent spoken word zich bij uitstek voor. Door met woorden je innerlijke wereld te delen, kun je de buitenwereld beter begrijpen en andersom.”
[Fotocredits © Colin Hill Imagery]
Verder lezen over Storytelling
Entertainment06.04.2024
Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!
Gadgets12.07.2021
Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland
Online16.11.2020
Operation Pandora: eerste levensechte science-fiction experience ter wereld
Next level StorytellingSocial Media28.05.2020
Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)
Marketing22.03.2019
Greetz kiest voor verhalen van echte mensen in nieuwe merkcampagne
Automotive04.03.2019
Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco
Drie Nederlandse mini-docu’s: Why Not NowEntertainment25.07.2017
Nederlands Film Festival brengt het beste op gebied van Interactive
Media21.02.2017