DC Business31.08.2020

Ecommerce-specialist Snakeware gaat goed


Awardnominaties, een jubileum en meer

Ecommerce-specialist Snakeware boert goed. Ondanks de coronacrisis weet het bedrijf goede zaken te doen. Dat in het jubileumjaar, waarin het ook nog voor een prestigieuze award is genomineerd. Snakeware bestaat dit jaar 25 jaar.

Het bedrijf helpt organisaties bij het realiseren van digitale doelstellingen, Dat deed het goed: de omzet steeg het afgelopen halfjaar met meer dan 20 procent ten opzichte van 2019. Bovendien werd flink geïnvesteerd in het eigen CMS Snakeware.Cloud en nieuwe medewerkers.

Beste Digital- en eCommerce-leverancier

Het Sneker bedrijf trok diverse nieuwe developers en online marketingconsultants aan om de groeiverwachtingen voor de rest van het jubileumjaar mogelijk te maken. Als kers op de taart is Snakeware door het Ict-vakblad Computable genomineerd als Beste Digital- en E-Commerce leverancier van 2020.

Snakeware ligt volgens CCO Ate van der Meer goed op koers. “De omzetstijging is het resultaat van onze strategie met blijvende focus op duurzame partnerships. Ook de warme belangstelling voor ons eigen software platform Snakeware.Cloud en kostenbeheersing in deze coronatijd zorgen voor een goed fundament voor verdere groei”, aldus een tevreden Van der Meer. Daarbij is het streven om Snakeware in de volgende groeifase een belangrijke challenger in de internationale CMS-markt te worden met uitdagende producties in de online business. Snakeware is hiervoor onder meer nog op zoek naar extra .Net- en full stack developers.

Computable Awards 2020

Naast het ondersteunen van de digitale business van opdrachtgevers, richt Snakeware zich met het headless CMS-platform Snakeware.Cloud steeds nadrukkelijker op data-driven marketing. Met het beschikbaar stellen van Snakeware.Cloud voor derden gaat Snakeware inmiddels de concurrentie aan met giganten als Sitecore en Episerver. Voor de jury van de Computable Awards 2020 reden om Snakeware te nomineren in de categorie Digital & E-commerce.

Een groep van in totaal 25 experts heeft alle voordrachten in de categorie Digital & E-commerce digitaal beoordeeld. Hun oordeel vormde de basis van waaruit de algemene jury van de Computable Awards tien genomineerden heeft bepaald. De voordrachten zijn beoordeeld op het onderscheidende vermogen van de leverancier, het onderscheidende vermogen van het product en wat het bedrijf bijzonder maakt.

Publieksstemming

De betrokken juryleden buigen zich over de genomineerden per categorie, een gemiddeld oordeel dat voor vijftig procent de winnaar bepaalt. Publieksstemming bepaalt voor de andere helft de winnaar. Vanaf vandaag kan hier door het publiek op de genomineerden gestemd worden. Op 24 november aanstaande worden per categorie de winnaars aangewezen.

Tot de klanten van Snakeware behoren prominente partijen als DPG Media, Accell Group (o.a. Batavus en Koga), RCN, Staatsbosbeheer, en ook supermarktketens Poiesz, Vomar en DetailResultGroep (DekaMarkt en Dirk). Snakeware won al diverse Dutch Interactive Awards met de op haar software ontwikkelde digitale producties.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over E-Commerce

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth