De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Wie denkt dat flyers ouderwets zijn heeft het mis. Ook in het tijdperk van high tech en online adverteren werpt adverteren met tastbaar materiaal nog altijd zijn vruchten af. Je kunt namelijk alle doelgroepen van jong tot oud makkelijk aanspreken met een opvallende flyer. Of je nu reclame maakt voor een evenement of de naamsbekendheid van jouw schoonheidssalon wilt vergroten: flyers werken nog altijd!
Kosten effectief adverteren
Een flyer ontwikkelen kost niet zo veel en levert een hoop rendement op. Alles wat je nodig hebt is een ontwerp en een drukker. Daarnaast hoef je geen kennis te hebben van online algoritmes of ontwikkelingen op het gebied van de nieuwste offline adverteer technologieën. Hoe meer flyers je laat drukken, des te goedkoper de kosten zijn per flyer. Een paar bedrukte flyers kosten dan maar een paar cent. In ruil voor een grotere naamsbekendheid is dat natuurlijk geen geld!
Vertel jouw verhaal
Je kunt eigenlijk alles kwijt op een flyer. Zowel online als offline zegt een beeld meer dan 100 woorden. Zo kun je aan een flyer jouw personal touch geven door creatieve beelden of ontwerpen te gebruiken. Maar om je beeld te versterken, kun je zeker de nodige tekst kwijt op een flyer. Anders dan bij verschillende advertentiemogelijkheden heb je geen limiet qua tekst. Zeg dus wat je wilt zeggen zonder limiet en vertel jouw verhaal.
Een brede doelgroep aanspreken
Weet je waar je doelgroep zich bevindt, dan weet je ook waar te adverteren. Je kunt zelf flyeren waar en wanneer je wilt. Ook zijn er verschillende plekken, zoals in de supermarkt, waar je flyers gratis kunt achterlaten. Anders dan bij online advertenties spreekt een flyer zowel jong als oud aan. Op straat kom je namelijk allerlei soorten mensen tegen. Afhankelijk van jouw doel kun je dus specifiek flyeren op de plek waar jouw doelgroep zich bevindt.
Mensen houden van tastbare dingen
Adverteren op een specifieke plek of op een specifiek platform is niet tastbaar. De kans dat jouw advertentie vergeten wordt, is daardoor groter. Als je mensen iets tastbaars meegeeft, is de kans velen malen groter dat de flyer meerdere keren bekeken wordt. Zowel door dezelfde persoon als door andere personen. Ook als een flyer meteen in een broekzak belandt, zal hij ooit weer opduiken. En precies om die reden is adverteren via flyers nog altijd een effectief promotiemiddel om top of mind te blijven!
Verder lezen over Offline
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
DC Business01.01.2024
5 trends voor rollup-banners
Mobile13.02.2023
Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’
Gaming01.11.2021
Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak
Spoiler: het is geen fastfoodketenDC Business25.06.2021
Autobelettering: de do’s & don’ts
DC Business24.06.2021
Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden
Entertainment03.12.2019
Peaky Blinders bordspel – Under New Management
By order of the Peak BlindersOnline29.05.2019