09.08.2018
DC Business

​Disney en BrandDeli slaan handen ineen

By: Redactie Dutchcowboys

BlogDC Business

BrandDeli en Disney hebben aangekondigd intensief te gaan samenwerken. BrandDeli zal per 1 oktober de exclusieve ad sales partner zijn van Disney in de Nederlandse markt. Naast Disney vertegenwoordigt BrandDeli ook de kidsplatformen Nickelodeon en Momio.

Allard Ruyl, CEO van BrandDeli: “Met de toevoeging van Disney heeft BrandDeli de twee sterkste mediamerken voor kids ter wereld in haar portfolio. Wij bieden adverteerders daarmee een breder campagnebereik, efficiëntere inkoop en een groei in Brand Partnerships-mogelijkheden.

Disney & advertising

De advertisingsales in Nederland deed Disney zelfstandig, maar nu is de stap gezet om in de Nederlandse markt de krachten te bundelen. Eva van Lemmen, Head of Disney Media Sales & Partnerships hierover.

De media versplintert, vooral onder de kidsdoelgroep. Wij zijn daarom op zoek gegaan naar een partner met wie wij samen op deze beweeglijke markt kunnen inspelen. BrandDeli is reeds marktleider in de kidsdoelgroep. Met hun ervaren kidsteam, groot netwerk, veelzijdige expertise en gestroomlijnde, professionele organisatie is BrandDeli voor ons de beste partij om mee in zee te gaan.

Het merk Disney

Allard Ruyl: “Wij zijn enorm trots om een sterk merk als Disney te mogen toevoegen. Het geeft een positief signaal aan de markt: wij blijven investeren in kidsmarketing. Kinderen zijn de consumenten van de toekomst en ook op jonge leeftijd hebben zij al veel invloed op aankopen binnen het gezin. Wij zien dat naast de core kidsadverteerders ook steeds meer niet-traditionele kidsadverteerders hun campagnes aanvullen met communicatie richting kinderen.

BrandDeli zal verantwoordelijk worden voor de TV-spot-reclameverkoop en Brand Partnerships-oplossingen op zowel Disney XD als Disney Channel. Met de toevoeging van Disney levert BrandDeli de adverteerder met haar kidsportfolio een totaalbereik van 1 miljoen kids (6-12 jaar) per maand.

Share this post