DC Business15.09.2017

Digitalisering bedrijven regelmatig ten koste van klantbeleving


Introductie van RIFF is nieuwe fase in naadloze klantbeleving

Of het nu een bank is of een meubelzaak: meer en meer bedrijven maken een digitale transformatie door. Bestaande processen, waaronder contact met klanten, worden geautomatiseerd. “En daar gaat het vaak mis,” aldus Tobias Walraven CEO van het vandaag geïntroduceerde, nieuwe bedrijf RIFF.

Waarde betekenisvolle conversaties neemt toe

“Het digitaliseren van een onderneming gaat met vallen en opstaan. We komen regelmatig bij bedrijven waar digitalisering is doorgeslagen en waarbij klanten het bedrijf niet goed meer herkennen. Hoe meer technologie de dagelijkse routine overneemt en gecompliceerde processen simpeler worden, hoe meer het van belang gaat zijn om echte en betekenisvolle conversaties te hebben. Het is ongelooflijk belangrijk om daar een goede balans in aan te brengen; met aan de ene kant de noodzakelijke procesoptimalisatie en aan de andere kant waardevolle, menselijke interactie met je klanten. Met ons vandaag geïntroduceerde merk helpen wij bedrijven die balans te vinden,” aldus Walraven.

Omzet en klantwaardering in het geding

Walraven kondigde begin dit jaar al een samenwerking aan tussen Tribal, Jaagers en The Webcare Company. Deze drie specialisten, met een jarenlange ervaring op het vlak van engagement, technology en digital marketing, bundelden toen hun krachten. Omdat ze tot op heden onder drie verschillende merknamen actief bleven en er behoefte bestond aan één internationaal digitaal bedrijf, gebouwd op een stevig Nederlands fundament, introduceert hij vandaag het nieuwe merk en bedrijf aan de wereld: RIFF. RIFF is onderdeel van de TWC Holding BV. “De introductie van RIFF is een nieuwe fase in naadloze klantbeleving. Wij waken ervoor dat digitaliseringprocessen en menselijke interactie uit balans raken. Dat gaat immers ten koste van klantwaardering en uiteindelijk omzet. Wij helpen organisaties te transformeren en daarin de juiste balans te vinden: hun eigen ritme, hun eigen RIFF!”

Mix van technologie, online marketing, menselijke interactieen harde data

RIFF bestaat uit 175 specialisten die dagelijks duizenden klanten door hun klantreis leiden. Dit doen zij met de nodige techniek, marketing en psychologische kennis van menselijke perceptie en besluitvorming. Maar ook op basis van harde data. Data die inzicht biedt in gedrag, die de klantreis kan bijsturen en die klantgedrag gedetailleerd in kaart kan brengen. Kortom, data die ervoor zorgt dat er maatwerkadvies kan worden gegeven.

...