Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw bedrijf aan kunt hebben.
Shopware
Er is nog een lange weg te gaan voordat de online shopervaring ook maar enigszins lijkt op de offline shopervaring: je mist toch dat persoonlijke praatje, het kunnen aanraken van de kleding, enzovoort.
Volgens Michel Willems, mede oprichter van Shopware partner H1 Webdevelopment maakt Shopware die afstand tussen virtueel shoppen en irl-shoppen echter steeds kleiner. Ze introduceerde de Digital Sales Rooms. Shopware laat je je hierin een interactieve live-video starten voor klanten, waardoor ze dat advies en dat praatje alsnog met iemand hebben.
Het voordeel is dat je online winkel zo alsnog voelt als een offline winkel waar het gaat om het contact met iemand om te kijken wat die van de outfit vindt. VIP-klanten kunnen bijvoorbeeld zelfs privé-consultaties krijgen op een wat meer shopping-assistent-achtige manier en er kunnen tot slot ook speciale koopavonden in die Sales-kamers worden georganiseerd, waar je dan bijvoorbeeld alleen klanten treft met een klantenkaart van je winkel.
Klant en verkoper gelinkt
Volgens Shopware betekent deze virtuele kamer een wereld van verschil in bijvoorbeeld tijd: zowel de klant als de verkopers zijn minder tijd kwijt omdat ze snel met elkaar kunnen schakelen en het zoeken daarmee wordt verminderd. En uiteindelijk biedt deze manier van adviseren ook de helpende hand in het terugdringen van het aantal retouren en de niet zo duurzame manier waarop er vaak met dit soort dingen wordt omgegaan.
Shopware laat weten: “Met Digital Sales Rooms kun je niet alleen live evenementen organiseren. Je kunt het ook gebruiken om gepersonaliseerde presentaties voor je klanten te maken, die ze via een link kunnen openen wanneer ze maar willen, door stap voor stap door je vooraf voorbereide productpresentatie te klikken. Als ze een product leuk vinden, kunnen ze het meteen toevoegen aan hun favorieten of winkelmandje.”
Goed advies
Je verkopers kennen je winkel het beste en die kunnen een klant bijvoorbeeld adviseren welke witte top het beste bij de broek past die ze al van plan zijn om te kopen. Je verkopers weten wel hoe een bepaald product voelt, welk materiaal het is, welke lengte het heeft, en dat betekent dat ze ook die meerwaarde van ‘voelen’ aan de stof meebrengen. De klant doet het weliswaar niet zelf, ze kunnen wel op meer afgaan dan op alleen een statisch beeld van een kledingstuk.
In de toekomst is Shopware van plan om nog meer toe te voegen aan de winkelervaring. Zo wil het tracking mogelijk maken binnen de kamer, zodat je als verkoper een product presenteert en direct ziet waar een klant op gericht is. Ook werkt het aan mogelijkheden om klanten automatisch uit te nodigen voor de kamer, zodat ze worden verleid om een kijkje te nemen als er bijvoorbeeld iets nieuws te bekijken is.
[Fotocredits – © YouraPechkin @ Adobe Stock]
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthVerder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinMarketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024