De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Wanneer een groot bedrijf besluit nieuwe headsets te implementeren, wil het zeker weten dat het dat op de juiste manier doet. Essentieel voor het slagen is een zo hoog mogelijke adoptie, en een oplossing die door alle medewerkers wordt omarmt. Gelukkig zijn headsets tegenwoordig een goudmijn aan data. Ze bieden inzicht in hoe, wanneer en waar headsets worden gebruikt. Waardevolle informatie die de adoptie een enorme boost kan geven!
De draagvoorkeur van een headset verschilt per persoon. Daarom heb je headsets in vele soorten en maten. Je draagt ze op, in, of over je oor of oren, zijn verbonden met een kabel of draadloos via bluetooth of DECT, hebben ingebouwde of zichtbare microfoons en kunnen uitgerust zijn met allerlei handige technologieën, zoals ANC dat het geluid in een luidruchtig kantoor, café of treincoupe weg filtert. Om nog maar te zwijgen over de beschikbare kleuren…
Voor grote bedrijven die nieuwe headsets willen implementeren is dit lastig: hoe weet je of je de juiste selectie hebt gemaakt? Met andere woorden: hoe ga je de adoptie meten? Hoe houd je überhaupt je inventaris bij? En hoe ga je ervoor zorgen dat al die verschillende apparaten optimaal worden onderhouden?
Plantronics Manager Pro
Audiopionier Plantronics heeft hiervoor de oplossing: Plantronics Manager Pro. Dat is speciale, cloud-gebaseerde software die data van alle headsets binnen je bedrijf bundelt. De software biedt, vanuit een gecentraliseerde omgeving, inzicht in het gebruik van alle aanwezige audioapparatuur. En dat biedt een boel kostenbesparende mogelijkheden die de adoptie verhogen.
Neem bijvoorbeeld een internationaal opererend bedrijf dat nieuwe headsets wil implementeren. Omdat men steeds vaker op afstand werkt, wil men apparatuur die tegelijkertijd draadloos met de laptop en mobiele telefoon verbonden kan zijn. Ze willen echter wel zeker zijn van een zo hoog mogelijke adoptie, en meetbare resultaten. Plantronics Manager Pro biedt inzicht in hoeveel headsets, en van welk type er in gebruik zijn. Met deze informatie kan een plan worden opgesteld voor de volgende fase van de transitie. In de toekomst kan het bedrijf de software gebruiken om te zien of er niet-goedgekeurde apparaten worden gebruikt, en of er headsets aanwezig zijn die niet zijn geactiveerd: een daadwerkelijk inzicht in de adoptie dus!
Plug & play
Een andere mogelijkheid die Plantronics Manager Pro biedt, is dat de IT-afdeling alle headsets vanuit een centrale omgeving kan instellen en beheren. Het maakt dus niet uit hoeveel verschillende varianten headset er in de organisatie worden gebruikt, de IT-afdeling kan er met een paar klikken voor zorgen dat alle headsets automatisch de gewenste instellingen hebben – nog voordat ze daadwerkelijk in gebruik worden genomen. Ook dat is goed nieuws voor de adoptie: de gebruiker kan de headset van zijn voorkeur direct uit de doos gebruiken.
Onderhoud
Ook het onderhoud van de headsets is gecentraliseerd. De IT-afdeling hoeft niet meer uit te rukken om handmatig een update met nieuwe functies uit te rollen: die plannen ze gewoon in op het moment dat de headsets niet in gebruik zijn. Bij eventuele problemen kunnen experts in een dashboard meekijken en ze direct oplossen. Dit kan voor bedrijven met vestigingen in verschillende landen, waarbij honderden, misschien zelfs wel duizenden headsets in gebruik zijn, flink wat tijd besparen.
Kortom
Door het beheer van headsets te centraliseren met de Manager Pro software van Plantronics heb je minutieus inzicht in de adoptie van nieuwe headsets. Daarnaast weet je zeker dat alle headsets op de juiste manier zijn ingesteld en kun je de gebruikers garanderen dat eventuele problemen snel worden opgelost.
Benieuwd wat Manager Pro voor jouw organisatie kan betekenen? Kijk dan op hier.