DC Business02.05.2016

Creatieve campagnes voor nieuwe A350 van Singapore Airlines


Vanaf 10 mei gaat Singapore Airlines de route tussen Amsterdam en Singapore vliegen met de A350, hun nieuwe toestel. Singapore Airlines komt daarom met twee nieuwe campagnes: The Ultimate A350 Challenge en The Dream Airplane of the Future. Beide campagnes zijn gefocust op de A350, maar zijn gericht op twee doelgroepen. The Ultimate A350 Challenge richt zich op de Nederlandse reiziger en The Dream Airplane of the Future focust zich op kinderen. Kinderen zijn immers de reizigers van de toekomst! De campagnes zijn gecreëerd aan de hand van de volgende positionering ‘Refresh the way you fly’. Beide campagnes zijn opgezet in samenwerking met creative agency Hammerfest uit Amsterdam.

The Ultimate A350 Challenge

De eerste campagne, The Ultimate A350 Challenge, is een game waarin dagelijkse feitjes gekoppeld worden aan de eigenschappen van de A350 en de service van Singapore Airlines. En het is de moeite waard, want de winnaar krijgt twee retourtickets naar Singapore, inclusief accommodatie in Singapore! De heenvlucht vindt plaats tijdens de inaugurele vlucht van Amsterdam naar Singapore op 10 mei 2016.

Het project past volgens co-founder en creative director Guy Lokhoff heel goed bij Hammerfest. “Dit komt vooral door de focus op engagement. De uitdaging was om innovatie tastbaar te maken en op een interactieve manier te delen met de consument. Dat de Singapore Airlines A350 super krachtig is zegt me niet zo veel. Daarom vergelijken we het toestel met herkenbare elementen zoals een Formule 1 wagen, zo komt het tot leven”, aldus Guy Lokhoff. Hammerfest is verantwoordelijk voor de social media (advertentie-)campagne en de microsite. The Ultimate A350 Challenge is te vinden op singaporeaira350challenge.nl

The Dream Airplane of the Future

Bij de tweede campagne, The Dream Airplane of the Future, worden Nederlandse basisschoolleerlingen in groep 6, 7 en 8 uitgedaagd om samen hun droomvliegtuig te ontwerpen. Hierbij mogen ze het design helemaal zelf bepalen, van afstandsbediening tot zitplaats. Het enige waar de leerlingen voor moeten zorgen is dat de herkenbare look van de Singapore Airlines livery in het vliegtuig wordt verwerkt. Op 7 juni 2016 zullen drie winnaars met hun hele klas naar het Luchtvaart-Themapark Aviodrome afreizen voor een volledig verzorgde schoolreis. Na een presentatie van de creatieve droomvliegtuigen worden de geldprijzen van Singapore Airlines uitgereikt, ter besteding aan innovatieve projecten.

Kardien de Werker, Sales & Communications Manager Singapore Airlines: “Singapore Airlines wil zich met de introductie van de A350-900 richten op onze toekomstige reizigers, zoals we dat ook gedaan hebben met de introductie van de Airbus A380 en het plaatsen van een A380 model in Madurodam. In samenwerking met Hammerfest heeft deze campagne de vorm gekregen die wij voor ogen hebben en die prima past bij de manier waarop wij deze nieuwe generatie (online) willen benaderen.”

Lokhoff: “Door de creativiteit van kinderen de vrije loop te laten, kom je dingen tegen die wij als volwassenen nooit zouden bedenken. Ook is het een mooie combinatie tussen plezier en leren, voor de kids, maar ook voor ons.” Hammerfest is verantwoordelijk voor de complete digitale media campagne. Meer over The Dream Airplane of the Future is te vinden op singaporeairdreamairplane.nl

...

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert