Het afgelopen jaar heeft Coolblue de omzet met 55 procent zien stijgen. De omzet steeg naar een bedrag van 857 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat kwam daarmee vorig jaar uit op maar liefst 19 miljoen euro.
Voor komend jaar verwacht Coolblue de omzetgrens van een miljard euro te doorbreken. De omzet groeit naar verwachting met zo’n veertig procent tot 1,2 miljard euro.
Coolblue-oprichter Pieter Zwart geeft in zijn videoboodschap tevens aan dat de organisatie in het afgelopen jaar de winkels, websites en processen heeft verbeterd. Het allerbelangrijkste was in zijn ogen dat de NPS (Netto Promotor Score) score, mede dankzij de eigen bezorgservice, is gestegen naar 67, hetgeen een nieuw record voor Coolblue is. Ook voor Nederlandse begrippen is dit erg hoog. Dit is natuurlijk de kern van Coolblue welke ze zelf zo mooi hebben omschreven in de bekende slogan “service met een glimlach”.
Om deze verwachtte groei te kunnen realiseren, gaat Coolblue haar magazijn in Tilburg met 33 duizend vierkante meter uitbreiden en wil het webwinkelbedrijf 1.500 mensen aannemen.
Pieter gaf in zijn video tevens aan dat het bedrijf dit jaar een winkel volgens een nieuw concept zal openen. “Het nieuwe winkelconcept wordt niet alleen ontzettend cool en ontzettend blauw, maar ook ontzettend groot”, aldus oprichter Pieter Zwart. “Het wordt echt het paradepaardje van Coolblue”. We zijn erg benieuwd Pieter!