Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
De titel zegt het al de inzet en het gebruik van chatbots stijgt exponentieel. Chatbots helpen organisaties om een gedeelte van klantvragen af te vangen. Denk bijvoorbeel aan veelgestelde vragen of aan toepassingen om extra informatie van de klant op te vragen, waarna een medewerker de klantvraag verder (beter voorbereid) op kan pakken. Dit kan natuurlijk zowel binnen als buiten openingstijden. Voor de medewerker, waarmee de chatbot nauw samenwerkt, blijft dan meer tijd over voor de complexe klantvragen.
Verbeter je bereikbaarheid en optimaliseer je service proces
Chatbots hebben zichzelf in de praktijk al bewezen. Software leverancier OBI4wan ziet momenteel toepassingen van chatbots die resultaten behalen zoals 36% kostenbesparing, 24% hogere klanttevredenheid (NPS) en tot wel 20% groei in productiviteit.
De wereld van chatbots verandert snel en door koppelingen met diverse Natural Language Understanding (NLU) aanbieders, interne systemen en klantcontactkanalen zijn organisaties in staat in te spelen op deze veranderende wereld. Chatbots kunnen zo op grote schaal en in meerdere talen gesprekken afhandelen, waarmee organisaties vandaag de dag direct geholpen zijn. Daarnaast is belangrijke informatie altijd beschikbaar en begrijpen chatbots de klantvraag steeds beter, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid.
Bouw in 5 stappen je eigen chatbot
Software leverancier OBI4wan lanceert een nieuwe chatbot platform. De softwareleverancier maakt het met dit platform mogelijk dat iedereen binnen organisaties zelf chatbots kunnen ontwikkelen, zonder dat daarvoor IT en developers nodig zijn.
CEO Alexander de Ruiter vertelt: “We willen het gebruik van chatbots eenvoudiger maken, zodat het bereikbaar wordt voor iedereen. Wij geloven er heilig in dat mensen die bezig zijn met klantervaring, ook de middelen moeten hebben om die klantervaring zo optimaal mogelijk in te richten. Door het platform 60 dagen gratis ter beschikking te stellen, willen we organisaties aanmoedigen hiermee aan de slag te gaan”.
Vanaf 25 maart 2020 is het platform wereldwijd en in meerdere talen beschikbaar. Aanmelden doe je hier.
Verder lezen over Chat
Social Media13.09.2024
Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp
Mobile30.08.2024
Telegram in de problemen: dit is er allemaal gaande
Social Media28.06.2024
Instagram introduceert influencer-chatbots met Nederlands grapje
Gaming12.03.2024
Discord wordt nog meer een gameplatform
Online11.01.2024
Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies
Welkom in de GPT StoreGaming02.01.2024
5 tips om meer uit je Discord-account te halen
Online20.11.2023
Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet
Chat G-Piet strooit met gedichtjesOnline06.11.2023
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024