DC Business17.10.2017

Acht digital marketing bureaus bundelen krachten: Dall Int.​


Acht onafhankelijke digital marketingbureaus in Europa hebben vandaag naar buiten gebracht dat zij de krachten gaan bundelen in een internationale alliantie genaamd Digital Alliance International (kortweg: Dall Int.). Traffic Builders, een van de initiatiefnemers van de alliantie, vertegenwoordigt de Nederlandse markt binnen deze samenwerking. Daarnaast nemen deel: Web2Media, AWE, Bluerank, Sleeping Giant Media, Universem & Rich Clicks.

Het is een groep van toonaangevende, onafhankelijke digital marketingbureaus en ze gaan een krachtig alternatief bieden voor de traditionele, internationale media holdings. De deelnemede bureaus behoren tot de top 3% best presterende “Google Premier Partners” in EMEA en formaliseerden het unieke samenwerkingsverband met medewerking van Google op diens Europese hoofdkantoor in Dublin.

Naast intensieve samenwerking met en voor internationale opdrachtgevers, heeft de alliantie ook kennisdeling en gezamenlijke productontwikkeling hoog op de agenda staan.

100 jaar ervaring

Gezamenlijk hebben de deelnemende bureaus ruim 400 specialisten, ca. 1.000 opdrachtgevers en ruim 100 jaar ervaring met digital marketing, analytics en marketing automation in zowel B2B als B2C branches door heel Europa. Vandaag de dag biedt alliantie lokale digital expertise in de Nordics, Nederland, België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Polen en Oost- en Centraal-Europa.

We hebben een zeer sterke alliantie gevormd waarmee we internationale opdrachtgevers verzekeren van de beste lokale kennis en expertise, verzorgt door toonaangevende digital marketingbureaus. Met ruim 400 lokale specialisten en meer dan 50 verschillende certificeringen verspreid over 10 Europese markten, dekt de alliantie letterlijk elke expertise binnen het digital marketing & sales landschap anno nu,” aldus Allan Jørgensen, voorzitter van Dall Int.

Nederland

Wolter Tjeenk Willink, oprichter van Traffic Builders – een van de grootste onafhankelijke digital marketingbureaus van Nederland en mede-initiatiefnemer van Dall Int.: “De markt vraagt om een solide, transparant en onafhankelijk alternatief voor de traditionele media holding bedrijven, zo merkten wij bij onze grotere opdrachtgevers. Daarnaast zien ook steeds meer opdrachtgevers in het midden- en grotere segment van het MKB mogelijkheden buiten Nederland. Als je ambitie is om vanuit Nederland de internationale markt te veroveren, vraagt dat om centrale aansturing en lokale uitvoering van internationale digital marketing activiteiten. Door deze alliantie zijn we beter dan ooit in staat om opdrachtgevers hierin te voorzien.

Ambitie

Nog voor het einde van het jaar wordt volledige dekking van Europa verwacht door een netwerk van geselecteerde, onafhankelijke digital marketingbureaus verwacht. De ambities reiken uiteindelijk ook tot buiten Europa.

[Afbeelding ©
NicoElNino
– Adobe Stock]

...

Verder lezen over Digital

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Schandalen als gevolg van ontsporende Artificial Intelligence (AI) zullen de aankomende jaren hoogstwaarschijnlijk een wereldwijd probleem gaan vormen. De uitrol en integratie van AI's binnen online toepassingen zullen n...

Online18.03.2024

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijn
​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel

In Diergaarde Blijdorp sta je oog in oog met veel van het moois dat de wereldwijde natuur te bieden heeft. Maar Blijdorp is zoveel meer dan alleen een dierentuin. Het heeft ook een sterke focus op soortbehoud en natuurhe...

Marketing28.11.2023

Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel

Blijdorp wil impact maken!
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award

Begin 2024 gaan er in totaal 70 Nederlandse startups naar de techbeurs CES in Las Vegas om daar hun innovatieve technologische oplossingen te presenteren aan potentiële klanten en investeerders. Het gaat om uitdagingen...

Startups16.11.2023

Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award

​Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!

Je herkent het misschien wel? Apps of toepassingen die zeggen beter voor jou te werken als je ze toestaat om bepaalde gegevens over jou en jouw gebruik te verzamelen en te analyseren. Binnen de instellingenmenu's van app...

Online28.04.2023

​Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!

Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeteren
Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals

Ruim 1.500 ambitieuze digital marketeers verzamelen zich op donderdag 8 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam voor de Emerce Digital Marketing Live! Tijdens dit event krijg je een update van de laatste trends en ontw...

Events07.04.2023

Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals

Second Life komt als app uit op smartphones

Als we het over het metaverse hebben, dan komt vaak het spel -of eigenlijk online leven- Second Life voorbij. Het was een enorme hit in 2007, waarin je een avatar kon maken die dan online met andere avatars (waar dus ook...

Metaverse17.03.2023

Second Life komt als app uit op smartphones

Een tweede leven voor Second Life?

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming