DC Business11.10.2024

5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf


Post is door e-mail iets minder belangrijk geworden voor privépersonen, maar voor bedrijven is het nog steeds belangrijk. Nu is dat al een reden om te kiezen voor een zakelijk postadres, maar er zijn meer voordelen die kleven aan zo’n adres.

Altijd opzegbaar

Een zakelijk inschrijfadres is onder andere handig omdat je er niet aan vast zit. Heb je tijdelijk een zakelijk postadres nodig omdat je gaat verhuizen, of omdat je je bedrijf vanuit huis runt en je adres privé wil houden, dan kun je het beste kiezen voor zo’ n zakelijk inschrijfadres, waarbij je dus geen last hebt van spam op jouw eigen adres en als je bedrijf een succes is en wel een eigen plek krijgt, dan kun je dat zakelijke inschrijfadres opzeggen per wanneer jij dat wil: je zit niet aan een huurcontract vast.

Het staat professioneel

Zoals aangegeven wil je misschien liever niet je privéadres opgeven als je een bedrijf start. Dat is niet alleen fijn om spam te voorkomen, of misschien zelfs diefstal. Het komt bovendien wat professioneler over als mensen je bedrijf op Google Streetview opzoeken en zien dat het een appartementje ergens is in plaats van een echt kantoor. Zoiets voorkom je met een zakelijk postadres.

Je blijft anoniemer

Het werd al een paar keer genoemd, maar als je een eigen bedrijf hebt, dan moet je daar je eigen adres voor opgeven als je bedrijf geen postadres heeft. Dat betekent dat mensen kunnen zien waar je woont. Dat is niet altijd wenselijk en het is daarom fijn dat je een postadres hebt waar je de KvK en klanten naar kunt verwijzen, in plaats van dat het allemaal op jouw adres aankomt. Een stuk anoniemer dus.

Post doorsturen

Vaak krijg je bij zo’n postadres ook meteen de optie om post te laten doorsturen. Dat betekent dat je zelf niet steeds met een Retour afzender-stempel in de weer hoeft, maar dat het allemaal voor je wordt geregeld. Zo loop je minder kans dat je post misloopt en kun je alsnog aan bedrijven en personen die het verkeerde adres gebruiken laten weten dat ze vanaf nu het zakelijke postadres moeten gebruiken om sneller te worden geholpen.

Met werkplek

Er zijn bedrijven die niet alleen postadres bieden, maar ook meteen een werkplek. Je kunt dan  de wifi en de vergaderruimte aldaar gebruiken, waardoor je bijvoorbeeld klanten kunt ontvangen op een professionele locatie of zelf even kunt werken buitenshuis en misschien nog andere ondernemers tegen het lijf loopt en samenwerkingen kunt beginnen. Het is helemaal aan jou wat je wil, maar de mogelijkheden zijn er vaak al voor een paar tientjes per maand.

[Fotocredits – dfikar © Adobe Stock]
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Bedrijven

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.

DC Business07.10.2024

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps

Logisch dat bedrijven die snel willen groeien naar bots of mensen stappen die nepreviews bieden, maar die kunnen daarmee beter stoppen.

Search26.09.2024

Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps

Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten

Flintfox, een specialist in intelligent prijs- en kortingsbeheer, heeft onlangs de lancering van Flintfox voor SAP aangekondigd. Deze nieuwe applicatie vereenvoudigt en versnelt complex prijsbeheer voor SAP-gebruikers met een snelle real-time pricing engine.

DC Business23.09.2024

Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten

5 dingen die altijd goed zijn in een kerstpakket

De zomervakantie loopt op zijn einde en dat betekent dat het werkleven weer begint. Voor sommige mensen betekent dit dat er haastig moet worden gekeken naar allerlei feestdagen die eraan komen: wat doen we met Sinterklaas, organiseren we een kerstontbijt, een nieuwjaarsborrel? En: wat doen we dit jaar in het kerstpakket? Met deze cadeaus zit je nooit verkeerd.

Lifestyle04.09.2024

5 dingen die altijd goed zijn in een kerstpakket

De zakelijke voordelen van regelmatige gehoortests voor werknemers

Te veel en te hard geluid op de werkvloer kan het gehoor van je werknemers beschadigen. Als werkgever ben je verplicht om gehoorbeschadiging bij je werknemers te voorkomen. Als werkgever ben je verantwoordelijk om te onderzoeken op welke plekken te hard en te veel geluid is voor de werknemers.

DC Business30.08.2024

De zakelijke voordelen van regelmatige gehoortests voor werknemers

Hoe maak je optimaal gebruik van een zit sta bureau?

Zit sta bureaus zijn steeds populairder op de werkvloer. En terecht, want ze bieden een eenvoudige manier om meer beweging in je dag te brengen. Maar wist je dat je met een paar handige tips nog meer kunt profiteren van de voordelen van een zit sta bureau? In deze blog delen we graag onze beste tips om je te helpen je zit sta bureau optimaal te gebruiken. Zo zorg je ervoor dat je de hele dag gefocust, energiek en gezond blijft!

Lifestyle05.08.2024

Hoe maak je optimaal gebruik van een zit sta bureau?

Toekomst van kantoorruimte: terug naar kantoor of toch thuis blijven werken?

De toekomst van het kantoor was lange tijd onzeker. Door de pandemie werden veel bedrijven genoodzaakt om hun faciliteiten in te richten op thuiswerken. Ook na de pandemie is deze trend gebleven. Maar wat betekent dit voor de huurders van kantoorruimtes in ons land? Zal dit een blijvend iets zijn of stappen we ooit geheel over op thuiswerken. In dit artikel verdiepen we ons in de laatste trends en onderzoeken we de toekomst van kantoorruimte.

DC Business29.07.2024

Toekomst van kantoorruimte: terug naar kantoor of toch thuis blijven werken?

Welzijn op de werkplek met AI collega’s

De Maand van de Mentale Gezondheid is afgelopen, maar het belang neemt alleen maar toe. Een grote stap hierin is het aanpakken van mentale gezondheidsproblemen op de werkplek. Veelvoorkomende uitdagingen zijn onder andere burn-out, stress en tijdsgebrek. Dit heeft invloed op het welzijn en de productiviteit van werknemers. Statistieken tonen aan dat een aanzienlijk deel van de tijd verloren gaat aan repetitieve en uitputtende taken.

Artificial Intelligence24.07.2024

Welzijn op de werkplek met AI collega’s