Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Heb je een beurs of evenement, dan is het heel erg handig om een rollup-banner mee te nemen. Ze zijn superhandig om mee te nemen en je zet ze heel makkelijk neer om te laten zien: dit is mijn stand. Maar vooral: om mensen-ogen te grijpen. Zeker als je je aan deze trends houdt, dan haal je meer uit je rollup-banner.
Kies voor opvallende kleuren
Zoals gezegd, je wil de aandacht trekken van je publiek. Dat doe je niet met matte kleuren, maar met opvallende kleuren. Het hoeft geen circus te zijn, het hoeft niet neon te zijn: zelfs pastelkleuren kunnen als je ze goed gebruikt op een positieve manier opvallen. Houd er wel rekening mee dat je bedrijf herkenbaar moet blijven: KLM kan niet ineens met alleen pastelroze gaan werken. Maar je kunt wel op zoek gaan naar kleuren of anders foto; s die er qua kleuren uitspringen.
Ga voor een lichte achtergrond
Wat helpt is om dus niet alles te doordringen met kleuren, maar een wat rustigere achtergrond te kiezen: op die manier poppen de kleuren er echt uit en valt je banner op. Dat is uiteindelijk precies waarvoor je voor zo’n banner hebt gekozen. Een rustige achtergrond is bijvoorbeeld een egale, minder felle kleur, of een foto in de achtergrond die deels is weggevaagd.
Houd de boodschap eenvoudig
Het idee is dat mensen langs je banner lopen en dat betekent dat ze niet altijd heel veel tijd hebben. Je wil dan wel je boodschap overbrengen. Dus als je graag wil zeggen dat je bedrijf kwalitatief goed is, maar ook snel kan leveren en dat het ook nog een heel inclusieve workforce heeft, dan is dat misschien een beetje veel. Kies dan voor één boodschap: de rest vertel je wel als iemand eenmaal is gaan stilstaan en je richting op wil gaan.
Kies voor twee banners
Het mooiste is om twee banners te gebruiken in plaats van één, zodat zowel mensen die van links komen als van rechts kunnen zien wie je bent. Het is misschien een investering, maar je wordt er wel in een keer veel zichtbaarder door. Het is bovendien wat mooier in balans: aan elke kant van je stand een banner. Of als er twee events zijn: elke collega kan dan een banner meenemen.
Maak hem toekomstbestendig
Weet je dat je logo misschien gaat veranderen, of ben je bezig met een andere strategie, waardoor de boodschap mogelijk anders wordt, dan is het niet slim om nu te kiezen voor een banner. Wacht dan even, of kies voor een goedkopere variant. Als je er eenmaal klaar voor bent, dan kun je dan alsnog een banner maken die wel passend is en langer meegaat.
[Fotocredits – Marcel © Adobe Stock]
Verder lezen over Offline
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
Mobile13.02.2023
Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’
Gaming01.11.2021
Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak
Spoiler: het is geen fastfoodketenDC Business25.06.2021
Autobelettering: de do’s & don’ts
DC Business24.06.2021
Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden
Entertainment03.12.2019
Peaky Blinders bordspel – Under New Management
By order of the Peak BlindersOnline29.05.2019
Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het
DC Business15.05.2019
Online versus offline marketing
Verder lezen over Print
Technology25.09.2024
HP Print AI wil de manier waarop we printen gaan veranderen
DC Business16.12.2023
5 wannahave gadgets die je kunt laten bedrukken
DC Business25.10.2021
Kun je anno 2021 nog steeds met een keycord aankomen?
Lifestyle18.10.2021
Zo verschijn je origineel op een festival
Technology05.07.2021
HP: Ook als mensen teruggaan naar kantoor, blijft de thuisprinter populair
Online30.09.2020
Zes tips om kosten te besparen op printen
Is het eigenlijk wel nodig om iets te afdrukken?Gadgets30.04.2020
Handig voor thuis, een all-in-one printer die zelf nieuwe inkt regelt
Nieuws23.03.2020