Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
De populairste Volkswagen is al lang niet meer de Golf. De afgelopen jaren is het de Polo die de verkooplijsten van de Duitse fabrikant aanvoert. Zoals alle modellen zal ook de Polo uiteindelijk niet ontkomen aan de EV-transitie. Hoe zeer de Duitse overheid, ongetwijfeld op aandringen van de lokale auto-industrie, ook in Europa aandringt op een uitzondering op de voorgenomen wetgeving dat vanaf 2035 geen nieuwe auto’s met verbrandingsmotoren meer verkocht mogen worden.
ID. 2all wordt weer een echte ‘auto voor het volk’
Goed, hoe dat ook gaat aflopen, Volkswagen timmert, net als veel concurrenten, hard aan de weg met de ontwikkeling van elektrische auto’s voor het volk. Deze week toonde de fabrikant uit Wolfsburg het volgende conceptmodel, de ID. 2all. Dat moet de eerste écht betaalbare elektrische Volkswagen worden, en daarmee dus ook weer echt een wagen voor het volk. De prijslijst van de ID.2all start namelijk onder de 25.000 euro. Voor dat geld krijg je dan een voorwiel aangedreven elektrische bolide met 226 pk en een bereik van 450 kilometer.
Je kunt niet ontkennen dat de ID. 2all zowel qua afmetingen als uiterlijk hoogstwaarschijnlijk de elektrische opvolger van de populaire Polo wordt. Sterker nog, Volkswagen noemt het model zelf ‘net zo ruim als de Golf en zo betaalbaar als de Polo’. Natuurlijk, op dit moment is het nog niet veel meer dan een concept, maar ik kan mij niet voorstellen dat de definitieve ID. 2all, die in 2025 in de showrooms zal staan, er nog heel erg veel anders uit gaat zien.
Ontwikkeling ID. 2all
De ontwikkeling van de ID. 2all is gebaseerd op de nieuwste versie van het platform voor modulaire elektrische aandrijving (MEB). De ID. 2all wordt bovendien het eerste MEB-model met voorwielaandrijving. De topsnelheid wordt begrensd op 160 km/h en hij zal binnen 7 seconden van 0 naar 100 km/h accelereren.
“We transformeren het bedrijf snel en ingrijpend – met als duidelijk doel om van Volkswagen een echt Love Brand te maken. Het ID. 2all concept laat zien waar we met het merk naar toe willen. We willen dicht bij de klant staan en toptechnologie bieden in combinatie met fantastisch design. We voeren de transformatie gestaag door om elektrische mobiliteit bij de massa te brengen”, aldus Thomas Schäfer, CEO van Volkswagen Passenger Cars.
De ID. 2all blijft overigens niet de goedkoopste EV die VW op de planning heeft staan. De fabrikant zegt namelijk ook te werken aan een model met een prijskaartje dat onder de 20.000 euro ligt
Verder lezen over Elektrische auto
Automotive20.11.2024
Rij-impressie Kia EV3 (2024): op weg naar titel Auto van het Jaar 2025?
Automotive09.11.2024
Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?
Tech in Asia14.10.2024
Kia opent fabriek in Gwangmyeong om EV-productie op te schroeven
Automotive14.10.2024
Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer
Automotive11.10.2024
Phoenix is de nieuwe duurzame auto van studententeam TU/ecomotive
Automotive07.10.2024
Dit is wat we weten van de Jaecoo J7 van Chery Automobile
Vanaf Q1 2025 ook in NederlandAutomotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Automotive11.09.2024
Butch-e Liddel: elektrisch autootje voor zero emissie steden
Verder lezen over Volkswagen
Lifestyle22.08.2024
Wie dacht er als eerste aan tuning?
DC Business19.08.2024
Vernieuwde ID. Buzz Cargo is krachtiger en efficiënter
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive11.01.2024
Parkeren en opladen laat je straks over aan een robot
Automotive03.01.2024
Meer nieuwe auto’s de weg op in 2023
En bijna een derde was een EV, ondanks de stagnerende verkoopAutomotive08.12.2023
Sommige VW EV’s ondersteunen nu bidirectioneel gebruik
Met je elektrische Volkswagen je huis van stroom voorzienAutomotive16.11.2023
VW schaalt EV-productie af
Volkswagen noemt het een 'tijdelijke dip' in de vraag naar nieuwe EV'sAutomotive15.11.2023