Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Volkswagen maakte meer dan 75 jaar geleden de eerste uitvoering van haar welbekende busje. De T1, T2 en al diens opvolgers – inclusief de camper-uitvoeringen – waren, zijn en blijven ongekend populair onder hippies, surfers, vrijbuiters en liefhebbers van kamperen in de vrije natuur. In 2022 verscheen de eerste volledig elektrische Volkswagen bus, de ID.Buzz die vijf jaar daarvoor al als een concept model op autoshows getoond werd. Zoals de meeste elektrische auto’s is ook de ID.Buzz niet bepaald goedkoop, maar daar is nu verandering in gekomen.
ID.Buzz 10k goedkoper
Waar je tot voor kort nog minimaal 67.490 euro moest neertellen voor een ID.Buzz, heeft Volkswagen de prijs van de ID.Buzz, de Pro-Advantage uitvoering om precies te zijn, nu voor een vanaf prijs van 57.490 euro in de showroom staan. Die prijsverlaging heeft ongetwijfeld ook te maken met de prijzenoorlog die met name door Tesla op de EV-markt ontketend is en de dalende vraag naar EV’s in het algemeen.
Echter Volkswagen staat ook op het punt om, begin 2024, een nieuwe versie van de ID.Buzz in de showrooms te zetten. Daarom moet de huidige voorraad van de ID.Buzz liefst zo snel mogelijk verkocht worden. Het verlagen van de prijs is dan een beproefd concept.
Voor 57.490 euro kun je nu dus al de Pro-Advantage uitvoering van de ID.Buzz rijden. Die heeft standaard onder andere een elektromotor met 204 pk (3010 Nm) met een 77 kWh accupakket die een WLTP-bereik heeft van 420 kilometer. Als we Volkswagen mogen geloven moet je er wel snel bij zijn, want de 10.000 euro korting geldt maar zolang de voorraad strekt.
Nieuwe ID.Buzz is groter, maar wordt nog geen camper
Dat nieuwe model is langer en heeft een grotere wielbasis. Dat betekent onder andere dat je de ID.Buzz straks ook in een 6 of 7 persoons uitvoering kunt bestellen. Helaas, maar dat was al bekend, komt er geen ‘California’ of camper model die op de ID.Buzz gebaseerd is. Dat heeft alles te maken met het gewicht en te beperkte bereik van de elektrische bus. Wel krijgt de nieuwe ID.Buzz een krachtigere elektromotor, met zo’n 82 pk meer vermogen en een 86 kWh accu.
Zoals gezegd, dit laatste is geen nieuws. Volkswagen liet deze zomer al de volgende generatie van de California zien op een camper en caravan beurs in Düsseldorf. Die nieuwe camper heeft de verlengde versie van de VW Multivan als basis.
Verder lezen over Elektrische auto
Automotive20.11.2024
Rij-impressie Kia EV3 (2024): op weg naar titel Auto van het Jaar 2025?
Automotive09.11.2024
Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?
Tech in Asia14.10.2024
Kia opent fabriek in Gwangmyeong om EV-productie op te schroeven
Automotive14.10.2024
Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer
Automotive11.10.2024
Phoenix is de nieuwe duurzame auto van studententeam TU/ecomotive
Automotive07.10.2024
Dit is wat we weten van de Jaecoo J7 van Chery Automobile
Vanaf Q1 2025 ook in NederlandAutomotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Automotive11.09.2024
Butch-e Liddel: elektrisch autootje voor zero emissie steden
Verder lezen over Volkswagen
Lifestyle22.08.2024
Wie dacht er als eerste aan tuning?
DC Business19.08.2024
Vernieuwde ID. Buzz Cargo is krachtiger en efficiënter
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive11.01.2024
Parkeren en opladen laat je straks over aan een robot
Automotive03.01.2024
Meer nieuwe auto’s de weg op in 2023
En bijna een derde was een EV, ondanks de stagnerende verkoopAutomotive08.12.2023
Sommige VW EV’s ondersteunen nu bidirectioneel gebruik
Met je elektrische Volkswagen je huis van stroom voorzienAutomotive16.11.2023
VW schaalt EV-productie af
Volkswagen noemt het een 'tijdelijke dip' in de vraag naar nieuwe EV'sAutomotive15.11.2023