De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In een tijd waarin autorijden steeds autonomer, technologischer en onpersoonlijker wordt, zet Peugeot jouw rijplezier op de eerste plaats. Bij alles wat ze doen houden ze in het achterhoofd op welke manier daarmee de rijervaring wordt verbeterd. Daarmee wil Peugeot autorijden nog leuker, stimulerender en emotioneler maken. En bestuurders de grip (terug)geven op zijn of haar ultieme persoonlijke rijervaring.
Nieuwe merkbelofte: Unboring the Future
De nieuwe Peugeot 208 werd vorig jaar groots gelanceerd en is het eerste fysieke bewijs van de nieuwe merkbelofte Unboring the Future. Een compacte auto met prachtig design, goede rijeigenschappen en leverbaar in een 100% elektrische uitvoering. De belofte moest in de communicatie over de nieuwe 208 voelbaar worden gemaakt bij een jonge doelgroep. Het Franse automerk weet dat je deze doelgroep niet bereikt met standaard commercials. Er moest een impactvolle manier worden ontwikkeld om te communiceren met de doelgroep (jongeren tussen pakweg 25 en 35 jaar). De campagne Unboring the future zag het levenslicht en werd een enorm succes.
Uiteindelijk werd de compacte stadsauto het middelpunt van dé ultieme driving track en heeft het geholpen om de Peugeot 208 neer te zetten als echte eyecatcher en een auto waarin je veel rijplezier beleeft.
Veel interesse voor Electronic Dance Music (EDM)
Uit onderzoek is gebleken dat de jongere doelgroep een bovengemiddelde interesse heeft in EDM. Daar wilde Peugeot graag iets mee doen. Bovendien sluit zelfs het woordje electronic goed aan bij de nieuwe 208, omdat deze ook in een volledig elektrische uitvoering beschikbaar is. Door gebruik te maken van EDM in de campagne, wil het automerk op een andere en vernieuwde manier indruk maken op doelgroep. Om dit te integreren in de campagne werd bedacht dat er een eigen track geproduceerd moest worden. Een nummer dat op zichzelf sterk is en door Peugeot gebruikt kan worden in communicatie rondom de merkbelofte Unboring the Future.
Writerscamp tijdens ADE
Tijdens het Amsterdam Dance Event werd door HavasLemz samen met Amp Amsterdam een writerscamp georganiseerd voor opkomende DJ’s en producers. Zij werden daar uitgedaagd om dé ultieme ‘driving track’ te maken, waarbij ze zich moesten laten inspireren door de nieuwe Peugeot 208. Dit resulteerde in verschillende demo’s, waarbij voor de track Unboring the Future van DJ-duo Magnificence is gekozen. Dit nummer vat voor Peugeot het merkconcept goed samen. “De adrenaline, emoties, kracht, souplesse en snelheid van de auto in een track die fans van Electronic Dance Music én autoliefhebbers wereldwijd in beweging zal brengen”, aldus Peugeot. Het nummer heeft letterlijk een ander geluid, er zit veel energie in en het vangt precies de essentie van de nieuwe 208 en merkbelofte.
Succesvolle campagne
De demo werd door de DJ’s verder uitgebouwd tot complete track. De release hiervan vond plaats op 22 november 2019. Op die datum verscheen ook de bijbehorende clip. De online video werd onder andere gedeeld op social media en vertoond in bioscopen. Daarnaast werd het nummer goed ontvangen door het publiek en kreeg het goede kritieken van professionele DJ’s. Het mooie van de hele case is dat er een sterk en op zichzelf staande track is uitgebracht EN alle ontwikkelde content in de in de campagne gebruikt kon worden. Zo versterken alle elementen (muziek, video en andere beelden) elkaar.
Bekijk hieronder de volledige clip van Magnificence:
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Elektrisch rijden
Automotive20.11.2024
Rij-impressie Kia EV3 (2024): op weg naar titel Auto van het Jaar 2025?
Automotive19.11.2024
Tesla komt met nieuwe generatie Superchargers: 500 kW V4
Automotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Automotive26.09.2024
BMW CE 02 – AM review: op pad met een eParkourer
Automotive11.09.2024
Butch-e Liddel: elektrisch autootje voor zero emissie steden
Gadgets04.09.2024
5 positieve dingen aan fatbikes
Gadgets02.09.2024
Straks mag je misschien pas vanaf 16 jaar op een fatbike
Automotive21.08.2024
Fiat zet met nieuwe Topolino in op duurzame stedelijke mobiliteit
Verder lezen over Peugeot
Automotive23.05.2024
VivaTech 2024: Peugeot zet hoog in op rijplezier met Hypersquare
Automotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
DC Business26.03.2024
Internationale media-drive van nieuwe Stellantis Pro One Bedrijfswagens
Automotive31.01.2024
Peugeot E-Lion Day 2024: de leeuw als beschermde diersoort
Automotive14.09.2023
Nieuwe Peugeot e-3008 krijgt een fatsoenlijk bereik
Stellantis zet in op 700 kilometer, maar dat moet nog bevestigd wordenAutomotive24.08.2023
EV’s van Peugeot en BYD in prijs verlaagd
Automotive16.04.2023
Must have hypercar: de nieuwe Peugeot 9X8 van Lego Technic
Automotive06.01.2023
Peugeot Inception Concept: dit mag je verwachten vanaf 2025
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024