Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Tesla is op sommige vlakken een enorm modern type auto, maar tegelijkertijd is het op andere gebieden weer best ouderwets. De meest complexe dingen zijn voor veel Tesla’s een peuleschil, terwijl iets eenvoudigs als het goed laten werken van de ruitenwissers tot nu toe een grote uitdaging bleek. Tot nu toe, want er gaat iets veranderen.
Ruitenwissers van Tesla
Het probleem komt niet bij alle Tesla’s voor, alleen bij de nieuwere bolides. De automatische ruitenwissers zijn iets te passief. Waar automatische ruitenwissers al decennia werken in combinatie met regensensoren om waar te nemen of er gewist moet worden, waren die van Tesla nooit zo actief. De reden hiervoor is dat Tesla’s geen regensensoren gebruiken: het tempo van de ruitenwisser wordt gebaseerd op wat camera’s zien aan regen of sneeuw.
De ruitenwissers van een Tesla zijn trouwens niet altijd passief. In sommige gevallen gaan ze juist aan als er geen nattigheid is. Ook blijkt het baseren van de snelheid van ruitenwissers op basis van camerabeelden niet ideaal, omdat dit helemaal niet goed blijkt te passen bij de hoeveelheid druppels of vlokken. Een Tesla-medewerker meldt op een klacht van een Tesla-rijder dat het er binnenkort aankomt.
Autopilot-problemen en kleine lettertjes
Wanneer je dit soort dingen leest, dan kun je je wel voorstellen dat er laatst 2 miljoen Tesla’s werden teruggeroepen door problemen met de Autopilot-functies, waarmee de auto zelf bepaalde belangrijke activiteiten van de automobilist kan overnemen, al moet de automobilist hier altijd bewust zelf toezicht op houden.
Ook moest er laatst al een recall uit die gelukkig met een over-the-air-update kon worden verholpen, namelijk het te kleine lettertype voor de remalarmsystemen. Never a dull moment met Elon Musk en zijn auto’s dus, al moet erbij worden gezegd dat Tesla als hoge EV-boom uiteraard wat meer wind vangt dan anderen. En daarin heeft de uitgesproken topman ook zeker een rol.
Vandaag werd ook bekend dat er in januari 28,9 procent meer elektrische auto’s werden geleverd in de EU dan in januari 2022. In Nederland was dat zelfs nog veel hoger: 72,2 procent maar liefst. Echter is dat wel goed om in context te plaatsen: het totaal aantal nieuw geleverde elektrische voertuigen in de EU was in januari 92.741 stuks.
Verder lezen over Elektrische auto
Tech in Asia14.10.2024
Kia opent fabriek in Gwangmyeong om EV-productie op te schroeven
Automotive14.10.2024
Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer
Automotive11.10.2024
Phoenix is de nieuwe duurzame auto van studententeam TU/ecomotive
Automotive07.10.2024
Dit is wat we weten van de Jaecoo J7 van Chery Automobile
Vanaf Q1 2025 ook in NederlandAutomotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Automotive11.09.2024
Butch-e Liddel: elektrisch autootje voor zero emissie steden
Automotive04.09.2024
Nieuwe Lexus RZ 300e nu ook in Nederland
Automotive27.08.2024
Kia EV6 voorzien van veel nieuwe updates!
Verder lezen over Tesla
Events22.10.2024
Was alles op Tesla’s We, Robot-event nep?
Automotive11.10.2024
Tesla’s robtaxi Cybercab is er en lijkt heel futuristisch
Gadgets05.10.2024
Deze miniatuur-Tesla Cybertruck is stiekem een computer
Automotive24.09.2024
De Tesla Cybercab wordt helemaal niet zo duur
Automotive31.07.2024
Tesla moet 1,8 miljoen auto’s terugroepen om gevaarlijke motorkap
Automotive29.07.2024
Aantal elektrische auto’s in Nederland enorm gestegen
Automotive12.07.2024
Tesla stelt de aankondiging van zijn Robotaxi uit
Automotive24.06.2024