Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Het is bijna een jaar geleden dat Smart de eerste SUV crossover EV presenteerde. De Smart #1 was compact, maar lang niet meer zo klein als het formaat waar Smart ooit bekend door werd. Vandaag heeft het automerk de eerste tekeningen getoond van de volgende elektrische crossover SUV. De Smart #3 wordt over enkele weken in Shanghai officieel gepresenteerd.
Haaienneus en grote wielen
Op de tekeningen worden vooral de lijnen van de nieuwe Smart goed geaccentueerd. De neus is opvallend spits en steekt wat uit. Smart noemt het een ‘sterke haaienneus’. Ook de voor een compacte SUV grote wielen vallen op. Oer de afmetingen wordt nog niets geroepen, maar gezien de naam – Smart #3 – mag je er gevoeglijk van uit gaan dat hij iets groter en ruimer wordt dan de Smart #1. Die is 4 meter 27 en weegt 1800 kilo.
“De look combineert een sportieve uitstraling met moderne premium kenmerken, zoals achterlichten met gepixelde elementen”, aldus de fabrikant. Verdere details worden op 18 april onthuld. De Smart #3 zal deze zomer in de showrooms verschijnen, ook hier in Nederland.
‘Mijlpaal voor de evolutie van Smart’
Volgens de Chief Design Officer van Mercedes-Benz wordt de Smart #3 ‘een perfecte combinatie van sportiviteit en elegantie’ en een belangrijke mijlpaal in de evolutie van het merk. Klink ambitieus en, zoals we eerder ook al schreven bij de introductie van de Smart #1, het zijn nu ook niet meer de kleine autootjes die je dwars kon parkeren, zodat er twee of drie in één parkeervak pasten.
Smart was de ultieme city-car, in een tijd dat stadsautootjes eigenlijk nog niet bestonden. Als je het zo bekijkt is het wel bijzonder dat net nu andere merken allemaal met kleine stadsauto’s op de proppen komen – zoals de Rocks-e van Opel en de Ami van Citroën – die uiterlijk ook nogal wat weg hebben van de eerste Smarts, het merk zelf daar vanaf lijkt te stappen.
Verder lezen over Elektrische auto
Automotive20.11.2024
Rij-impressie Kia EV3 (2024): op weg naar titel Auto van het Jaar 2025?
Automotive09.11.2024
Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?
Tech in Asia14.10.2024
Kia opent fabriek in Gwangmyeong om EV-productie op te schroeven
Automotive14.10.2024
Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer
Automotive11.10.2024
Phoenix is de nieuwe duurzame auto van studententeam TU/ecomotive
Automotive07.10.2024
Dit is wat we weten van de Jaecoo J7 van Chery Automobile
Vanaf Q1 2025 ook in NederlandAutomotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Automotive11.09.2024