Shell TapUp sluit aan bij de ontwikkeling dat steeds meer producten online worden besteld en thuis worden bezorgd. Gemak staat dan ook centraal: klanten kunnen via de speciale TapUp app een bestelling plaatsen en zelf aangeven wanneer en waar ze hun auto willen laten bijtanken.
Rotterdam
Het start als een pilot in 4 Rotterdamse wijken: Overschie, Hillegersberg Zuid, Park Zestienhoven en Terbregge (en medewerkers met kantoor in de Van Nelle fabriek). Automobilisten in deze wijken kunnen via de app FuelSave Euro 95 en FuelSave Diesel bestellen.
Voor de levering is er een compact, elektrisch aangedreven voertuig ontwikkeld, dat voldoende brandstof mee kan nemen voor een tiental auto’s.
Hoe het werkt
Via de app geeft de klant de locatie van de auto en de gewenste levertijd aan. Het Shell TapUp-voertuig kom vervolgens naar de auto toe.
Het TapUp team vult de auto bij, waarna de klant via de app een melding ontvangt met daarin het totaalbedrag van de levering. Afrekenen verloopt achteraf via automatische incasso of creditcard.
Als klant hoef je overigens niet bij het voertuig aanwezig te zijn wanneer het TapUp team arriveert, mits ze wel toegang hebben tot de brandstofstank.
Klantgemak
“De behoeften van onze klanten veranderen voortdurend en natuurlijk willen wij hen hierin zo goed mogelijk voorzien: kwaliteit en gemak staan hierbij centraal,” aldus Machteld de Haan, GM Shell Retail Benelux & France.