Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Volkswagen heeft tijdens de Autoshow van Genève de nieuwste versie van hun SElf DRIving Car (afgekort SEDRIC) voorgesteld. SEDRIC (2) is een ideeënplatform dat ze bij Volkswagen omschrijven als een veilige en praktische mobiliteitsoplossing voor een grote doelgroep. En hoewel dit nog steeds een studiemodel is geeft SEDRIC wel degelijk een realistisch beeld over hoe zelfrijdende voertuigen er in de toekomst uit gaan zien.
Volkswagen wil net als andere autofabrikanten graag een leidende rol spelen op het gebied van autonoom rijden. Hiervoor is een eigen Self-Driving System (SDS) ontwikkeld dat de technologische basis is voor individuele mobiliteit in de toekomst.
SEDRIC in 2017
De eerste SEDRIC werd in 2017 gepresenteerd en fungeert sindsdien als platform voor volledig autonoom rijden. Het afgelopen jaar zijn er grote stappen gemaakt bij de ontwikkeling van SDS voor het herkennen van de omgeving en het analyseren van verkeersgegevens. Daarnaast wil Volkswagen het SDS inzetten om problemen op het gebied van files, luchtvervuiling en veiligheid in steden te helpen oplossen.
Individuele mobiliteit
De schoolbus-uitvoering van SEDRIC laat zien dat individuele mobiliteit in de toekomst ook voor de jongste generatie is weggelegd. Kinderen kunnen de schoolbus oproepen met een OneButton bediening om vervolgens zich van de voordeur thuis naar school te laten brengen. Eenvoudig van deur tot deur te reizen. De nieuwe schoolbus heeft een vrolijk en fris interieur met vier zitplaatsen. De voorruit is tevens een groot OLED-scherm voor entertainment dat op elke doelgroep kan worden afgestemd. Zo lijkt elke reis (naar school) ook nog eens korter.
Verder lezen over mobility
Automotive20.11.2024
COMIN: De Franse Ride-Hailing Startup die de markt op wil schudden
Gadgets25.09.2024
Na regelgeving voor fatbikes staat de skinnybike al klaar
Automotive11.09.2024
Butch-e Liddel: elektrisch autootje voor zero emissie steden
Automotive21.08.2024
Fiat zet met nieuwe Topolino in op duurzame stedelijke mobiliteit
Gadgets20.06.2024
De eerste legale E-step in Nederland: UrbMob Kick&Go
Automotive05.02.2024
Dit zijn de 3 nieuwe EV’s van Lucid
Te zien tijdens de Geneva International Motor Show 2024Gadgets25.01.2024
Sharp KS2: een robuuste en stijlvolle e-step
Automotive25.01.2024
Citroën ë-C3 nu in de winkel
Verder lezen over Volkswagen
Lifestyle22.08.2024
Wie dacht er als eerste aan tuning?
DC Business19.08.2024
Vernieuwde ID. Buzz Cargo is krachtiger en efficiënter
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive11.01.2024
Parkeren en opladen laat je straks over aan een robot
Automotive03.01.2024
Meer nieuwe auto’s de weg op in 2023
En bijna een derde was een EV, ondanks de stagnerende verkoopAutomotive08.12.2023
Sommige VW EV’s ondersteunen nu bidirectioneel gebruik
Met je elektrische Volkswagen je huis van stroom voorzienAutomotive16.11.2023
VW schaalt EV-productie af
Volkswagen noemt het een 'tijdelijke dip' in de vraag naar nieuwe EV'sAutomotive15.11.2023
De 5 verschillende roadtriptypes met bijpassende, fantastische reizen
Verder lezen over Zelfrijdende auto
Automotive11.10.2024
Tesla’s robtaxi Cybercab is er en lijkt heel futuristisch
Automotive24.09.2024
De Tesla Cybercab wordt helemaal niet zo duur
Automotive11.09.2024
Robottaxi’s blijken lang niet zulke brokkenpiloten als mensen
Automotive19.08.2024
Zelfrijdende taxi’s in San Francisco blijven ‘s nachts maar toeteren
Automotive12.07.2024
Tesla stelt de aankondiging van zijn Robotaxi uit
Automotive20.06.2024
Zijn zelfrijdende auto’s inderdaad veiliger dan menselijke chauffeurs?
Automotive29.04.2024
Eerste race met zelfrijdende race-auto’s was uiterst vreemd
Automotive29.03.2024