Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Tesla moet op de valreep van 2021 naar 2022 helaas alle Model 3-auto’s van tussen 2017 en 2020 terugroepen. Daarnaast zitten er ook een aantal Model S-auto’s bij die terug moeten voor een oplossing. Dat komt bij de S door een probleem met de voorklep die niet wil vergrendelen, maar bij de Model 3 ligt het aan de achterklep.
Het gaat om een vrijwillige recall voor bijna een half miljoen auto’s, schrijft Barron’s. Het kan zijn dat het alleen om auto’s gaat in de Verenigde Staten, dat is nog onbekend. Tesla heeft er zelf nog niets over gezegd.
Tesla Model S
Hoewel het probleem van de Model 3 iets minder erg is, is het wel een groot probleem bij Model S. Daar kan de voorklep in sommige gevallen niet goed vergrendelen, wat uiteraard gevaarlijk is. De klep kan openwaaien tijdens het rijden en het zicht de chauffeur blokkeren. Het euvel komt door een gedeelte dat niet helemaal op de juiste hoogte is geplaatst, waardoor de klep niet goed kan aangrijpen.
Bij Model 3 is het probleem dat het openen en sluiten van de achterklep ervoor kan zorgen dat kabels worden geraakt van de camera om achteruit te kijken. Hij kan hierdoor uitvallen, terwijl het een enorm essentieel onderdeel is voor de semi-zelfrijdende auto’s. Beide problemen zijn aan de hardware, dus dat kan niet met een over-the-air-update worden opgelost. De auto’s moeten naar een servicecenter om het probleem gratis te laten verhelpen.
Een half miljoen bolides
Het zou volgens gegevens van de National Highway Traffic Safety Administration gaan om 475.318 bolides die terug moeten, waarvan 356.309 Model 3’s en 119.109 Model S’en. Het schijnt aan de andere kant maar in 1 procent van de gevallen voor te komen dat de Model 3 er ook daadwerkelijk problemen door heeft. Het probleem van de Model S is iets groter: daarvan heeft 14 procent van de auto’s last.
Het is in ieder geval slecht nieuws voor Tesla, dat al meteen een daling van 3 procent zag van de aandelen. Toch heeft Tesla niet per se een slecht jaar, zeker niet nadat verhuurbedrijf Hertz een flinke duit in het zakje deed door een flinke vloot aan huurauto’s van Tesla te kopen. Maar er zijn meer bijzondere dingen gebeurd bij Tesla dit jaar. Hier komt het wel overheen. Het is alleen hopen dat alle Tesla-eigenaren wiens auto een gevaar kan opleveren op tijd zorgen dat ze in een servicecenter zijn.
Verder lezen over Elektrische auto
Automotive20.11.2024
Rij-impressie Kia EV3 (2024): op weg naar titel Auto van het Jaar 2025?
Automotive09.11.2024
Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?
Tech in Asia14.10.2024
Kia opent fabriek in Gwangmyeong om EV-productie op te schroeven
Automotive14.10.2024
Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer
Automotive11.10.2024
Phoenix is de nieuwe duurzame auto van studententeam TU/ecomotive
Automotive07.10.2024
Dit is wat we weten van de Jaecoo J7 van Chery Automobile
Vanaf Q1 2025 ook in NederlandAutomotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Automotive11.09.2024
Butch-e Liddel: elektrisch autootje voor zero emissie steden
Verder lezen over Tesla
Automotive19.11.2024
Tesla komt met nieuwe generatie Superchargers: 500 kW V4
Events22.10.2024
Was alles op Tesla’s We, Robot-event nep?
Automotive11.10.2024
Tesla’s robtaxi Cybercab is er en lijkt heel futuristisch
Gadgets05.10.2024
Deze miniatuur-Tesla Cybertruck is stiekem een computer
Automotive24.09.2024
De Tesla Cybercab wordt helemaal niet zo duur
Automotive31.07.2024
Tesla moet 1,8 miljoen auto’s terugroepen om gevaarlijke motorkap
Automotive29.07.2024
Aantal elektrische auto’s in Nederland enorm gestegen
Automotive12.07.2024