De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Met de komst van de 718 T heeft Porsche het puristische design van de 911 T uit 1968 overgebracht op de tweezits Boxster en Cayman. Beide modellen hebben onder de motorkap een 220 kW/300 pk sterke 4-cilinder turboboxermotor in combinatie met een 20 mm verlaagd PASM-sportonderstel. En ook verkorte schakelwegen van de zesversnellingsbak, Porsche Torque Vectoring inclusief mechanisch achterassperdifferentieel en het Sport Chrono Pakket ontbreken niet.
De 718 T is nu te bestellen bij de Nederlandse Porsche Centra. Levering van de modellen start eind februari 2019. De 718 Cayman T is met handbak leverbaar vanaf € 91.300. De 718 Boxster T is er met handbak vanaf € 93.800.
Porsche Touring = gegarandeerd rijplezier
De letter ‘T’ staat bij Porsche voor ‘Touring’ en daarmee voor gegarandeerd rijplezier in zijn meest pure vorm. De 718 T is vooral op bochtige wegen in zijn element. De focus op dynamiek komt ook tot uiting in de gewichtsbesparende standaarduitrusting. Zo worden de deuren van binnenuit geopend met zwarte lussen en zijn de middenbanen van de tweevoudig elektrisch verstelbare sportstoelen bekleed met zwart Sport-Tex.
In plaats van het Porsche Communication Management hebben de 718 T-modellen een groot opbergvak. Samen met de andere maatregelen wordt zo het extra gewicht van het standaard benzinepartikelfilter gecompenseerd.
718 T ademt sportiviteit
De 718 T ademt sportiviteit. Zowel vanbinnen als vanbuiten. Het 360 mm GT-sportstuurwiel is bekleed met leer en uitgevoerd met de rijmodus-schakelaar. De ‘Boxster T’ of ‘Cayman T’ logo’s op de wijzerplaten en de instaplijsten verwijzen naar het bijzondere karakter. De blikvangers aan de buitenzijde zijn de 20 inch lichtmetalen velgen in hoogglans titaniumgrijs in combinatie met het 20 mm verlaagde PASM-sportonderstel.
Andere 718 T-details zijn de agaatgrijze buitenspiegelkappen, de centraal geplaatst sportuitlaat met dubbele eindpijpen en de ‘718 Boxster T’ of ‘718 Cayman T’ logo’s op de flanken. Beide modellen zijn beschikbaar in het zwart, wit, Indisch rood, racinggeel, carrarawit metallic, diepzwart metallic en GT-zilver metallic. Als speciale opties zijn er nog: Miamiblauw en lavaoranje.
7.500 tpm
De 220 kW/300 pk sterke 2,0-liter 4-cilinder turbo boxermotor klimt snel in de toeren. De rode lijn ligt bij 7.500 tpm. Het maximale koppel bedraagt 380 Nm bij 2.150 tpm. Het leeggewicht van de 718 T bedraagt 1.350 kg. Daarmee komt de gewichts-/vermogensverhouding op 4,5 (4,6) kg per pk. Resultaat: een sprint van 0 naar 100 km/u in 5,1 (4,7) seconden. De topsnelheid bedraagt 275 km/u.
Sport Chrono Pakket
De 718 T beschikt standaard over het Sport Chrono Pakket, dat keuze biedt uit de rijmodi Normaal, Sport, Sport Plus en Individueel. De gewenste modus is te selecteren via de rijmodus-schakelaar op het stuur.
In de Sport en Sport Plus modus worden de karakteristieken van de motor en transmissie sportiever. Als de auto is uitgevoerd met een zesversnellingsbak ondersteunt de transmissie de bestuurder bovendien met een ‘tussengasfunctie’ bij handmatig terugschakelen.
Sport Plus zorgt voor nog meer dynamiek met een nog sportievere afstemming van het Porsche Active Stability Management (PASM), de Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) en de optionele PDK. Met PDK zijn de Launch Control functie en de Sport Response knop van de rijmodus-schakelaar ook beschikbaar.
Verder lezen over Porsche
Automotive13.05.2024
De eerste Porsche 911 met een hybride aandrijflijn
Automotive15.11.2023
De 5 verschillende roadtriptypes met bijpassende, fantastische reizen
Automotive10.08.2022
Porsche is weer de snelste EV op de Nordschleife
Taycan pakt record van S Plaid afAutomotive19.03.2022
Porsche wil eigen laadnetwerk en 80% EV’s in 2030
Automotive31.01.2022
Zo snel laadt de snelst ladende auto ter wereld
Automotive08.07.2021
Porsche: leveranciers moeten groen zijn, anders geen samenwerking
Nieuws04.05.2021
Gaat Porsche zich met Formule 1 bemoeien?
Technology16.12.2019