Opel heeft de Mokka-e van een nieuwe naam voorzien. Vanaf nu gaat deze volledig elektrische bolide door het leven als de Mokka Electric. Dat is echter niet de enige verandering. Met de nieuwe naam komt ook en groter accubereik en een krachtigere elektromotor.
Opel heeft het nieuwste model van de Mokka Elektric hiervoor uitgerust met dezelfde lithium-ion batterij en elektromotor als de Astra Electric. Met een 54 kWh-batterij heeft de Mokka Electric nu een 20 procent grotere actieradius, tot 406 kilometer (WLTP). De Mokka-e kwam niet verder dan 338 kilometer op één acculading.
Het grotere bereik wordt niet alleen bereikt door de inspanningen op het gebied van energiedichtheid. Ook is het gemiddelde energieverbruik van de auto gedaald tot 15,2 kWh/100 km (fabrieksopgave).
De nieuwe, krachtigere, elektromotor van de Mokka Electric levert 15kW meer vermogen en heeft nu dus 115 kW (156 pk) en een direct beschikbaar koppel van 260 Nm. De acceleratie van 0-100 km/u duurt minder dan tien seconden, terwijl de topsnelheid elektronisch is begrensd op 150 km/u.
Voor het opladen beschikt de Opel Mokka Electric standaard over een 11 kW 3-fasen boordlader voor laden met wisselstroom (AC). Daarnaast kan hij ook met een vermogen tot 100 kW snel opgeladen worden (DC). In dat geval is de batterij van de Mokka Electric in circa 30 minuten tot 80 procent op te laden.
De Opel Mokka-e was de eerste Opel die direct vanaf de verkoopstart beschikbaar kwam met keuze uit een volledig elektrische aandrijflijn en efficiënte verbrandingsmotoren. In Nederland is één op vier verkochte elektrische modellen in het B-SUV-segment een Opel Mokka. Bijna de helft van de Mokka-klanten kiest voor de batterij-elektrische versie.