Jeep is een categorie op zich
Natuurlijk kun je deze Jeep weer gaan ranken op z’n accupakket, z’n range en WLTP score maar de grote vraag is of dat nog wel iets toe gaat voegen. Een paar kWh meer of minder, net als het theoretische aantal km’s waar in praktijk nu eenmaal andere cijfers uitkomen. De consument van vandaag is veel meer op zoek naar ruimte, de kosten van private-lease, of hij te leveren is en of een auto een beetje matched met hun lifestyle.
Vooral bij dat laatste is de merkbeleving van een Jeep een apart verhaal. Het merk is net als MINI een lifestyle icoon. Het enige waar Jeep zijn leven lang heeft mee heeft af te rekenen is de categorienaam. Want lang niet iedere Jeep is een Jeep.
Op de vraag wat voor auto heb jij? zit er echt een verschil in het antwoord: Ik heb een Polo klinkt toch net even anders als ‘ik heb een Jeep’. (met excuses aan Volkswagen). Daar ligt de kracht van het merk en dus ook de potentie van deze nieuwe Jeep Avenger. Jeep staat immers voor stoer, vrijheid en offroad.
Deze Jeep Avenger kan best off-road
Het zal ongetwijfeld wel weer een topic zijn maar deze Jeep Avenger heeft geen harde off-road specificaties of techniek zoals we die kennen van zijn familieleden. Daarvoor moeten we echt nog even wachten op de Jeep Avenger 4×4 die waarschijnlijk al lang ergens aan het proefrijden is. Voor deze Avenger is het eigenlijk ook geen onderwerp, vrijwel niemand rijdt uiteindelijk echt off-road in ons kikkerlandje. Het zorgt er overigens ook voor dat de prijs van deze Jeep Avenger aantrekkelijk blijft.
Maar wie denkt dat hij off-road in Nederland niet uit de voeten kan met de Avenger hoeft daar niet over in te zitten. Met deze nieuwe voorwielaangedreven Jeep heb je wat rijmodi de keuze tussen Normal, Eco, Sport, Snow, Mud en Sand. Die teksten spreken voor zich.