Automotive24.08.2024

Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0


Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruik

Op Circuit Zandvoort, waar dit weekend de Formule 1 race op het programma staat, heeft Max Verstappen de online game competitie Player 0.0 afgetrapt. Samen met Heineken vraagt de wereldkampioen hiermee aandacht voor geen alcohol in het verkeer. ‘De beste bestuurder drinkt niet, tenzij het 0.0 is’, aldus Verstappen.

When You Drive Never Drink

Player 0.0 is onderdeel van de When You Drive Never Drink campagne die Heineken wereldwijd inzet rondom F1 wedstrijden. De Player 0.0 competitie is een speelse, maar tegelijkertijd serieuze oproep om veilig de weg op te gaan. Dit is nog altijd nodig; uit recent onderzoek blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders weleens meemaakt dat een familielid of vriend met meer dan twee glazen alcohol achter het stuur kruipt of op de fiets springt. Tegelijkertijd zijn we ook goed op weg, want ruim een derde van de Nederlanders pakt bewust een 0.0 om op een verantwoorde manier aan het verkeer deel te nemen.

"We kunnen niet vaak genoeg onderstrepen dat in het verkeer nul de norm is. Er is wat dat betreft nog altijd een wereld te winnen, bovendien komen er ieder jaar jongvolwassen weggebruikers bij. Het helpt enorm dat Heineken met deze creatieve aanpak in samenwerking met rolmodel Max Verstappen deze belangrijke boodschap over de bühne brengt."

- Evert-Jan Hulshof, directeur van Veilig Verkeer Nederland.

Het onderzoek wijst ook uit dat veel Nederlanders het in sociale situaties, zoals op een feestje, nog altijd lastig vinden om een drankje af te slaan of het gevoel hebben zich te moeten verdedigen. Dit speelt met name onder twintigers en dertigers. Het goede nieuws is dat 88% aangeeft geen last te hebben van sociale druk om alcohol te drinken als ze nog moeten deelnemen aan het verkeer.

Max Verstappen scoort eerste punten

Op een groot scherm in de fanzone van het circuit van Zandvoort zette Max Verstappen de eerste score in de Player 0.0 game neer. Hij daagde daarna voormalig F1-coureur Giedo van der Garde, sim-racer Maxime Bijmans, Radio 538 DJ Jordi Warners uit om zijn tijd te verbeteren. Eerder op de middag sprak Max tijdens een talkshow, gepresenteerd door Hélène Hendriks, over zijn rol als ambassadeur van Heineken 0.0 en het belang van verantwoord alcoholgebruik in het verkeer.

Te spelen op mobiel

De nieuwe game is beschikbaar voor iedereen en kan op elk mobiel apparaat worden gespeeld. Snelheid speelt in dit spel geen rol; het gaat erom wie het veiligst rijdt. Want de échte winnaar, zowel op de weg als in het spel, is degene die niet heeft gedronken. De twintig bestuurders met de beste score winnen twee tickets voor de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2025 en maken kans op een meet & greet met Verstappen tijdens een internationaal Player 0.0 evenement in Madrid.

Groeiende voorkeur 0.0 onder verkeersdeelnemers

Hoewel er sociale druk wordt ervaren rondom het drinken van alcohol, zeggen toch veruit de meeste mensen (76%) het niet minder gezellig te vinden als zij in sociale situaties geen alcohol drinken. De groep Nederlanders die kiest voor 0.0 bier of een ander alternatief neemt dan ook toe. De brede beschikbaarheid van 0.0 maakt het daarbij voor veel Nederlanders makkelijker (85%) om de ‘Bob’ te zijn en voor alcoholvrij bier te kiezen als ze nog moeten deelnemen aan het verkeer. Ruim een derde van de Nederlanders is in de afgelopen vijf jaar meer alcoholvrij bier gaan drinken; dat geldt vooral voor jongeren (45%) en millennials (48%). Op de vraag waarom men 0.0 bier drinkt, geeft 40% van de Nederlanders aan dat dit is omdat zij het lekker vinden, 35% ziet verantwoorde deelname aan het verkeer als belangrijke drijfveer voor het drinken van 0.0. Onder millennials is dit zelfs 46%.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Formule 1

Geen Formule 1 Grand Prix van Zandvoort meer na 2026

Na 2026 is er geen Grand Prix van Zandvoort meer. De organisatie van de race wil de handdoek in de ring gooien.

Automotive04.12.2024

Geen Formule 1 Grand Prix van Zandvoort meer na 2026

Must have: Oracle Red Bull Racing RB20 F1 auto van LEGO

LEGO heeft de LEGO Technic 42206 Oracle Red Bull Racing RB20 F1 Auto aangekondigd, een gedetailleerde replica van de racewagen waarmee Max Verstappen geschiedenis schreef. Deze indrukwekkende bouwset, ontworpen op een schaal van 1:8, brengt de spanning van Formule 1 naar de huiskamer.

Gadgets02.12.2024

Must have: Oracle Red Bull Racing RB20 F1 auto van LEGO

Er komt een elfde Formule 1-team bij in 2026

Gezien hoe de F1 zich de laatste jaren ontwikkelt is het een heel logische keuze dat het ultra-Amerikaanse Cadillac zijn intrede doet.

Automotive26.11.2024

Er komt een elfde Formule 1-team bij in 2026

Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet

Streamingdienst Viaplay heeft het niet makkelijk. Het aantal abonnees ging in het tweede kwartaal weer naar beneden.

Entertainment18.07.2024

Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet

Eerste teaser voor Apple’s F1-film bevat glimp van Max Verstappen

Apple werkt met Brad Pitt al een hele tijd aan een film over de Formule 1. Geen Drive to Survive-praktijken, maar over het racen zelf: F1.

Automotive08.07.2024

Eerste teaser voor Apple’s F1-film bevat glimp van Max Verstappen

Zo zit het nu met de Formule 1-film van Brad Pitt

Brad Pitt ging vorig jaar tijdens de opnames van de film op Silverstone zo op in zijn personage dat we stiekem geloven dat Sonny Hayes echt een coureur was. 

Automotive19.06.2024

Zo zit het nu met de Formule 1-film van Brad Pitt

Formule 1-auto’s in 2026 worden kleiner en duurzamer

Het is voor de tweede keer sinds 2022 dat de FIA nieuwe regels bepaalt voor de auto's. Wat vooral opvalt is dat de auto’s kleiner worden.

Automotive07.06.2024

Formule 1-auto’s in 2026 worden kleiner en duurzamer

Deze WhatsApp-emoji ziet er anders uit: heb jij het al gespot?

Heb je recent nog naar de icoontjes van je WhatsApp gekeken? Kijk eens naar de Formule 1-emoji: die ziet er anders uit he?

Mobile30.04.2024

Deze WhatsApp-emoji ziet er anders uit: heb jij het al gespot?

Verder lezen over Heineken

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek

Heb je de nieuwste reclame van Heineken al gezien? De internationale campagne draait helemaal om het leven na corona. Hoewel dat iets te voorbarig was, neemt het bedrijf wel een duidelijk standpunt in. 'The night is youn...

Advertising14.07.2021

Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Er begint een bijzondere boycot op gang te komen: voetballers op het EK voetbal die niets te maken willen hebben met grote frisdrank- of biermerken. Het begon allemaal met Christiano Ronaldo. Voor de eerste wedstrijd van...

Marketing17.06.2021

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Wat is er aan de hand?
​Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten

In menig vacaturetekst staat wel iets over de welbekende vrijdagmiddag borrel. Even de werkweek met zijn allen afsluiten. Bij sommige bedrijven worden wekelijks de successen gevierd en vaak teruggeblikt op de ergernissen...

Nieuws11.03.2020

​Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten

ook voor de bedrijfsresultaten
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”

Een jaar geleden maakte Amsterdam kennis met een online besteldienst als geen ander: Heineken NOW, waarmee je in no time ijskoud bier, fris en snacks in huis haalt. De service heeft inmiddels meer dan 30.000 geregistreer...

Online07.06.2019

“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”

KLM scoort een Grand SpinAward

Tijdens wederom een uitverkochte SpinAwards Night hebben gisteren in totaal 34 winnaars een felbegeerde ring in ontvangst mogen nemen. De meest prestigieuze ring, de Grand SpinAward, werd in de wacht gesleept door KLM Ro...

Marketing21.04.2017

KLM scoort een Grand SpinAward

En 33 andere winnaars!
Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie

Brood gebakken met het unieke Heineken A-gist: tussen 18 en 22 maart heb je het kunnen proeven in de unieke Heineken Bakery aan de Vijzelgracht in Amsterdam. Het zogenaamde A-gist dat Heineken gebruikt in het brouwen van...

Nieuws29.03.2017

Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie

sponsored story
Het eerste alcoholvrije biertje van Heineken

Heineken introduceert vandaag haar eerste alcoholvrije bier: Heineken 0.0. Een biertje dat nu alleen beschikbaar is in Nederland, maar dat uiteraard wereldwijd uitgerold zal worden. Het heeft ruim 2 jaar brouwen en proe...

Coffee corner03.03.2017

Het eerste alcoholvrije biertje van Heineken

Heineken 0.0