Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Op Circuit Zandvoort, waar dit weekend de Formule 1 race op het programma staat, heeft Max Verstappen de online game competitie Player 0.0 afgetrapt. Samen met Heineken vraagt de wereldkampioen hiermee aandacht voor geen alcohol in het verkeer. ‘De beste bestuurder drinkt niet, tenzij het 0.0 is’, aldus Verstappen.
When You Drive Never Drink
Player 0.0 is onderdeel van de When You Drive Never Drink campagne die Heineken wereldwijd inzet rondom F1 wedstrijden. De Player 0.0 competitie is een speelse, maar tegelijkertijd serieuze oproep om veilig de weg op te gaan. Dit is nog altijd nodig; uit recent onderzoek blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders weleens meemaakt dat een familielid of vriend met meer dan twee glazen alcohol achter het stuur kruipt of op de fiets springt. Tegelijkertijd zijn we ook goed op weg, want ruim een derde van de Nederlanders pakt bewust een 0.0 om op een verantwoorde manier aan het verkeer deel te nemen.
"We kunnen niet vaak genoeg onderstrepen dat in het verkeer nul de norm is. Er is wat dat betreft nog altijd een wereld te winnen, bovendien komen er ieder jaar jongvolwassen weggebruikers bij. Het helpt enorm dat Heineken met deze creatieve aanpak in samenwerking met rolmodel Max Verstappen deze belangrijke boodschap over de bühne brengt."
- Evert-Jan Hulshof, directeur van Veilig Verkeer Nederland.
Het onderzoek wijst ook uit dat veel Nederlanders het in sociale situaties, zoals op een feestje, nog altijd lastig vinden om een drankje af te slaan of het gevoel hebben zich te moeten verdedigen. Dit speelt met name onder twintigers en dertigers. Het goede nieuws is dat 88% aangeeft geen last te hebben van sociale druk om alcohol te drinken als ze nog moeten deelnemen aan het verkeer.
Max Verstappen scoort eerste punten
Op een groot scherm in de fanzone van het circuit van Zandvoort zette Max Verstappen de eerste score in de Player 0.0 game neer. Hij daagde daarna voormalig F1-coureur Giedo van der Garde, sim-racer Maxime Bijmans, Radio 538 DJ Jordi Warners uit om zijn tijd te verbeteren. Eerder op de middag sprak Max tijdens een talkshow, gepresenteerd door Hélène Hendriks, over zijn rol als ambassadeur van Heineken 0.0 en het belang van verantwoord alcoholgebruik in het verkeer.
Te spelen op mobiel
De nieuwe game is beschikbaar voor iedereen en kan op elk mobiel apparaat worden gespeeld. Snelheid speelt in dit spel geen rol; het gaat erom wie het veiligst rijdt. Want de échte winnaar, zowel op de weg als in het spel, is degene die niet heeft gedronken. De twintig bestuurders met de beste score winnen twee tickets voor de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2025 en maken kans op een meet & greet met Verstappen tijdens een internationaal Player 0.0 evenement in Madrid.
Groeiende voorkeur 0.0 onder verkeersdeelnemers
Hoewel er sociale druk wordt ervaren rondom het drinken van alcohol, zeggen toch veruit de meeste mensen (76%) het niet minder gezellig te vinden als zij in sociale situaties geen alcohol drinken. De groep Nederlanders die kiest voor 0.0 bier of een ander alternatief neemt dan ook toe. De brede beschikbaarheid van 0.0 maakt het daarbij voor veel Nederlanders makkelijker (85%) om de ‘Bob’ te zijn en voor alcoholvrij bier te kiezen als ze nog moeten deelnemen aan het verkeer. Ruim een derde van de Nederlanders is in de afgelopen vijf jaar meer alcoholvrij bier gaan drinken; dat geldt vooral voor jongeren (45%) en millennials (48%). Op de vraag waarom men 0.0 bier drinkt, geeft 40% van de Nederlanders aan dat dit is omdat zij het lekker vinden, 35% ziet verantwoorde deelname aan het verkeer als belangrijke drijfveer voor het drinken van 0.0. Onder millennials is dit zelfs 46%.
Verder lezen over Formule 1
Automotive04.12.2024
Geen Formule 1 Grand Prix van Zandvoort meer na 2026
Gadgets02.12.2024
Must have: Oracle Red Bull Racing RB20 F1 auto van LEGO
Automotive26.11.2024
Er komt een elfde Formule 1-team bij in 2026
Entertainment18.07.2024
Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet
Automotive08.07.2024
Eerste teaser voor Apple’s F1-film bevat glimp van Max Verstappen
Automotive19.06.2024
Zo zit het nu met de Formule 1-film van Brad Pitt
Automotive07.06.2024
Formule 1-auto’s in 2026 worden kleiner en duurzamer
Mobile30.04.2024
Deze WhatsApp-emoji ziet er anders uit: heb jij het al gespot?
Verder lezen over Heineken
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising14.07.2021
Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek
Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws11.03.2020
Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten
ook voor de bedrijfsresultatenOnline07.06.2019
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”
Marketing21.04.2017
KLM scoort een Grand SpinAward
En 33 andere winnaars!Nieuws29.03.2017
Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie
sponsored storyCoffee corner03.03.2017