16.04.2015
Automotive

Interactieve virtual reality ervaring met Peugeot op AutoRAI 2015

By: Redactie Dutchcowboys

BlogAutomotive

Peugeot en het creatief digitaal bureau dpdk lanceren de nieuwe Peugeot 208 op de AutoRAI 2015. Bezoekers kunnen een interactieve virtuele proefrit maken door de Oculus Rift te combineren met Leap Motion Technologie en drone beelden. Als een bezoeker op de beurs in de echte Peugeot 208 stapt, kan hij/zij met een Oculus Rift-bril een proefrit maken in het berglandschap van Zuid-Frankrijk. Wat deze virtuele ervaring uniek maakt, is dat de proefrijder vanuit 3 verschillende perspectieven de proefrit kan beleven.

Michael Vromans, Creative Director dpdk, licht toe: “We hebben het mogelijk gemaakt om meerdere films synchroon te laten lopen in 1 interactieve film. Zo kan er tijdens de proefrit voor gekozen worden om te kijken vanuit de auto, van op het dak en vanuit het perspectief van een drone. Met name de dronebeelden leggen de spectaculaire omgeving geweldig vast. Gedurende de testrit kunnen testrijders zelf tussen de verschillende perspectieven schakelen en alles om zich heen ontdekken, terwijl ze zelf in de stoel van een nieuwe Peugeot 208 zitten.”

Uniek

Wat deze ervaring uniek maakt is dat in de virtuele proefrit de Oculus Rift-bril wordt gecombineerd met de Leap Motion Technologie. Deze maakt het voor de bezoeker mogelijk om zijn/haar handen te gebruiken, en zet deze om naar een virtuele hand in het scherm van de Oculus Rift. Hierdoor kunnen bezoekers tijdens de testrit op buttons in de film klikken om meer over de nieuwe Peugeot 208 te ontdekken of om van perspectief te veranderen.

Tot slot kan deze unieke virtuele proefrit met tot aan 4 mensen tegelijk ervaren worden vanuit een nieuwe Peugeot 208. Bezoekers nemen plaats in de auto en krijgen daar de Oculus Rift opgezet.

Michael Vromans, Creative Director dpdk, zegt: “Een Rift film kijken is leuk. Maar deze combinatie van technologieën beleven, terwijl je samen met je vrienden ín de auto zit, maakt het een unieke beleving die je meer dan één keer wilt doen. Activaties als deze stellen merken in de gelegenheid om consumenten op een ongedwongen en interactieve manier aan zich te verbinden.”

Share this post