Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Hyuandai maakt hele goede auto’s, maar qua design blinken ze op dit moment niet echt uit. Tijd om daar verandering in te brengen, zo zegt het bedrijf zelf. Vice president of Design SangYup Lee deed recent in een interview met Automotive News de uitspraak dat ze “binnen 10 jaar door mensen willen worden gezien als een merk dat aantrekkelijk ogende auto’s maakt.”
Als voorbeeld wordt Alfa Romeo gebruikt, want die zijn er goed in om elke auto uniek te laten uitzien, terwijl je toch ziet dat het een Alfa is. Dat is precies wat Lee ook wil. Hun nieuwe designfilosofie heet ‘Sensous Sportiness’ en die werd al op de Geneva Motor Show getoond. Diezelfde filosofie wordt in alle nieuwe modellen doorgetrokken.
Emotionele binding
“Een auto is een emotioneel product. We willen die emotionele waarde maximaliseren, zoals Alfa Romeo en Maserati dat ook doen. Het moet afgelopen zijn met de zo goed als gelijk gestylede auto’s die in principe alleen qua maat een beetje verschillen. “We willen het meer aanpakken zoals op een schaakbord. Je hebt een koning, koningin, loper en toren en die zien er allemaal anders uit, ze doen allemaal iets anders, maar het is wel duidelijk dat het één team is.”
De Le Fil Rouge concept die vorige maand in Amerika gepresenteerd werd is het eerste voorbeeld van die nieuwe filosofie en eerlijk is eerlijk: als Hyundai dit soort auto’s op de weg gaat zetten zijn ze heel goed op weg om hun wens in vervulling te gaan brengen. Dat ding ziet er zoals je kunt zien superscherp uit en doet in die zin niet onder voor andere coupé’s van de mooiere merken. De toekomst moet gaan uitwijzen of Hyundai kan waarmaken wat ze beloven met de sexy uitstraling, maar verdomme als dit geen goed begin is.
[Afbeeldingen © Hyundai]
Verder lezen over Auto
Automotive15.11.2024
De mooiste auto’s uit de geheime collectie van Alfa Romeo
Gadgets13.11.2024
Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien
Automotive09.11.2024
Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?
Automotive30.10.2024
Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF
Automotive24.10.2024
De automatische noodrem op auto’s redt meer levens dan ooit
Automotive23.10.2024
10 mooie auto-verhalen uit het Alfa Romeo Museum
Automotive18.10.2024
Rivian laat je auto er als KITT van Knight Rider uitzien
Automotive14.10.2024
Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer
Verder lezen over Design
Lifestyle29.10.2024
Hoe VELUX dakramen jouw binnenklimaat verbeteren met slimme ventilatie
Lifestyle28.10.2024
Dit zijn de interieurtrends van dit najaar
Lifestyle23.10.2024
3 manieren om je huiskamer te verlengen naar de tuin
Gadgets15.10.2024
Apple’s nieuwe iPad mini heeft ondersteuning voor Apple Intelligence
Gadgets13.10.2024
Review Huawei Watch GT5 Pro: robuuste & stijlvolle premium smartwatch
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Lifestyle22.08.2024
Creëer een stijlvolle woning met behulp van deze tips
Lifestyle25.07.2024
Vind jouw persoonlijke stijl voor een ontspannen loungehoek in de tuin
Verder lezen over Hyundai
Automotive02.09.2024
Hyundai & Kia tonen innovatieve technologie voor temperatuurbeheer
om comfort en efficiency te verhogenTech in Asia07.03.2024
Hyundai gaat terug met de Pony naar het verleden van Seoul in Zepeto 3D
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive11.12.2023
Hyundai wil sneeuwkettingen integreren in een band, logisch toch!
Automotive17.11.2023
Hyundai kopen? Dat doe je straks online op Amazon
Tech in Asia14.11.2023
Hyundai komt met nieuwe fabriek voor elektrische auto’s in Ulsan
Automotive06.11.2023
Hyundai en Seoul, Gangnam style in de autowereld
Tech in Asia05.11.2023